|
|
|
|---|---|
|
...vagnen. Har hittat en som vill byta en 328 Touring -98 mot min V70 - får min doters barnvagn plats i den??? | |
| Absolut, förutsatt att du fäller fram baksätena och bär omkring henne i en ICA-kasse. Skämt åsido, touringmodellerna är väl inte mest kända för sina lastutrymmen, speciellt inte 3-serien. | |
|
En Emmaljunga CSi går nätt och jämt in i vår E34, och E36 är mer än obetydligt mindre. Så trots det ömmande fallet får jag uttrycka visst tvivel. Säkerligen går den in om du tar bort hjulen (på barnvagnen alltså), men skall man hålla på och palta med sånt kan man ju lika gärna ha en sedan. Men gör så att du åker och provar. Kolla på bytbil, om du bor på en större ort finns det säkerligen en E36 touring till salu hos någon handlare. Mvh /Janne |
|
|
Jo, jag var hos För. bil i Solna igår och sökte igenom hallen efter nån e36T - och hittade en 320 inklämd längst in i hörnet mot väggen. Försäljaren ville inte ens rulla fram bilen så jag kunde öppna skuffen, utan jag fick måtta från baksätet!? Får leta bland privatanonserna o provköra till helgen antar jag... Men enl vad jag kan bedömma från era svar är det ingen idé att ropa hej innan man tagit av hjulen o vinkelkapen? *suck* |
|
| Såna säljare ska man f.. inte anlita. Passar det inte går man till en annan säljare bara! | |
| Har en 328 Touring -96 och ska strax hämta ut en Emmaljunga Duo Kombi - en av de större barnvagnarna. Den går lätt in förutsatt att du lyfter ur ligg/sitt-delen, fäller ihop chassit, och sedan kan du ställa ligg/sittdelen ovanpå det ihopfällda chassit. Jag provade hos "Storken". Om du har airbag & bältessträckare i bilen behöver de också kopplas ur om du ska ha barnstol i framsätet. BMW tar 2000 spänn för detta men då byter de bältesfästet. Att koppla ur airbag gör de gratis så jag nöjer mig med det och så kan man lossa vajern som styr bältessträckaren själv istället. | |
|
Vi har bägge gångerna vi haft barnvagn gjort tvärtom! Alltså först köper man den bilen man vill ha, och sedan tar man den med sig till barnvagnshandlaren, och köper den vagn som går in i bagaget..! Visst, man blir ju lite utelämnad när det gäller valmöjligheter av vagn, men huvudsaken är ju att man har bilen man verkligen vill ha, och slipper köpa en tråkig kompromiss-bil. 325i E30 - Brio M535i E28 - Emmaljunga kombivagn |
|
|
Tjenixen !! Har även jag en touring, har den ultimata lösningen. Tog bort "lastinsynsskyddet" får in våran tvillingvagn (Stockholms modell 72cm) utan problem. Det går med inskyddet också men får bättre plats för annat då. Behöver inte skruva isär vagnen. 328 Touring -96 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.