|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp med att komma in i vår e39 utan nyckel. Stod utanför på gatan med två barn som bråkade och skulle slänga in barnvagnen, tryckte därför på knappen som öppnade bagageluckan och slängde snabbt in vagnen (hade dock nycklarna där i). Kom på problemet efter 1 minut, men då var det ju försent. Ringde till falck bärgning och de kom hit men konstaterade att bilen var helt inbrottssäker. Han försökte med en kudde som han blåste upp och tryckte på låsknappen i mittkonsollen, drog i dörrhantaget, inget fungerade. Vad återstår? kan bmwverkstaden ha någon slags verkstadsnyckel? eller ska jag ta ett fönster? vilket isåfall? (enklast och billigast att byta) | |
|
När jag gjorde den tabben så slog jag sönder den lilla rutan på ena bakdörren, INTE roligt.. (Dagen efter jag köpte bilen). Jag hade dock bråttom för gjorde det typ en timme innan jag skulle vara på jobbet och jag hade jobbnycklar i bilen:/ Numera har jag en mekanisk nyckelkopia på nyckelknippan som endast går att använda för att låsa upp dörrarna med, om ingen "riktig" nyckel finns i närheten när jag låser upp med denna så går larmet. Har du bara EN nyckel till bilen? BMW borde enligt min personliga åsikt med största sannolikhet kunna beställa hem en nyckel genom att använda chassinumret men hur lång tid tar inte det? Jag har ingen aning.. Lycka till Mvh, Björn |
|
|
Hade varit och hämtat alla reservnycklarna samma DAG hos pappa, helt otroligt, satte dem i nyckelknipan pga de INTE skulle komma bort. Nu ligger allt inlåst där. *suck*. Ska ringa bmw imorrn och fråga ifall de kan komma in på något sätt... jag måste nog knacka bakrutan på bakre dörr (den stora rutan) så jag kan krypa in där och hämta nycklarna i bagagen. |
|
|
sätt silvertejp på hela rutan innan du knackar den... det är ett helvete att städa upp allt glas och med tejp på så undviker du att större delen av glasrutan hamnar inne i bilen. // Erik |
|
| Hamnar en jävla massa glas i bilen ändå tyvärr, bara så du inte hoppas på för mycket ;) Sen så skulle jag ta ett dörr fönster, lätt att byta och hitta på skroten. Man får ta i mycket mer än man tror, slog HÅRT med hammare mitt på fönstret ett par ggr innan det sprack på E34 förardörr. | |
|
Det är antagligen mycket smartare att knacka den stora rutan (på bakdörren precis som du säger), den är ganska enkel att byta, du kan lätt fixa det själv om du inte har tummen mitt i handen. Jag hade låst in min nyckel i baksätet så jag tänkte "Va fan, liten ruta-mindre jobb" men ny liten ruta på glasfirma kostar typ 1500 och en stor ruta till bakdörren kostar kanske 500 på skrot, dumt av mig=( (Den lilla är limmad). Mvh, Björn |
|
| Hoppas du är ärlig, men din historia låter lita väl skum faktiskt :) alla nycklar i bilen låter lite väl oturligt. Men hoppas du behöver hjälp på riktigt. Inget illa menat. | |
|
Jag fick inte sönder den lilla rutan på min e39 hur mycket jag än slog med ett runt 70 cm långt stålrör, jag fick ta ett hårdmetallskär/svarvstål och slå på med en hammare. Kan tänka mig att den stora rutan också är hård. Mvh, Björn |
|
|
Jag gillar inte den här typen av trådar. Den borde raderas av modertor. Allt som har att göra med hur man smidigast tar sig in i ett av våra omtyckta fordon är av ondo, och har ingen plats på AP. |
|
|
Förvisso, men krossa rutor klarar nog neandertalare o pundare av utan tips från expertpanelen ;) |
|
|
Och där tyckte du att du tillförde något? Om det är så svårt, varför skrivs det då om det? Med den logiken så skulle alltså folk här vara "neandertalare o pundare" enligt dig? Min poäng är att forumet skall avså sådant som KAN vara skadligt för BMW ägare, vilket detta är. |
|
| Det är väl bra för TS att veta att det inte finns några genvägar. Glas kommer vara krossbart i en överskådlig framtid på vanliga konsumentbilar och det begriper även den klumpigaste inbrottstjuv. En nyckel ska inte kunna anskaffas utan att inneha reg. bevis rimligen. | |
|
Givetvis är jag seriös, höjden av otur bara. Det skumma var att bärgaren hade lyckats få upp en nästan helt ny 3 serie genom att pumpa upp dörren med luftkudde och sedan dra i dörrhandtaget innifrån med krok, vi testade på min, såg hur låsknoppen gick upp en bit men sen gick den när direkt igen, fick aldrig upp dörren. |
|
|
Att försöka med järnrör lär nog buset redan känna till, det är nog naivt att tro annat. Vi råkade tappa bort en nyckel till vår E39 och det var bara att beställa ny och betala i förskott. För att beställa krävs att registrerad ägare legitimerar sig eller att man har fullmakt från densamma. Utlämning sker endast till registrerad ägare. Att få hem en larmnyckel tog inte många dagar och kostar ca 1 400 kr. Trådskaparen kan ju beställa någon av nycklarna utan larm, vilka ska vara avsevärt mycket billigare. |
|
|
Dåså nu är en ny nyckel beställd (även kallad plånboksnyckel) á 530kr. 5 arbetsdagar, bara att hålla tummarna på att man slipper parkeringsböter, står just nu på 24-timmarsparkering (skylt med enbart ett p på) |
|
| Testade föresten i våran vag att låsa med nyckel och larma invändigt, ingenting fungerar, man kan inte öppna dörrarna, trycka på elhissar el öppna med låsknapp inne i bilen, allt är helt dött. borde inte bärgarna veta om det här? | |
| Kolla på youtube, så öppna ser ni att det behövs inga avancerade grejer för att öppna bil dörrar. Tennisboll är allt som behövs, såg det på internet så det är sant! | |
|
varför inte bara borr upp hålet? eller det är kanske billigare med en ny ruta? |
|
|
M-Tech > 530kr för en ny nyckel är ju både billigare än ruta, glassjälvrisk, och att borra och därefter laga skadan. // Erik |
|
|
Tänkte mer om han behövde fixa det omedelbart, Men visst köpa nycklen för 530kr är väl bästa alt=) |
|
| Egentligen skulle man behövt bilen direkt, men allt jobb som blir utav glaskrosset är inte värt de dagarnas bilkörning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.