AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.374

varför vill inte min startmotor gå runt? stöld skydd?

jo
2
joel.larsson
e36 328 -95
hej! jag har problem med min bmw. jah har en bmw 328 e36 -95.
så här gick det till. jag körde in den i graget för att plocka ur innertak, hatthylla, a-stolpar och front. fronten skulle på lack och jag skulle klä om det andra. när jag körde in den startade den utan problem och gick som en klocka. sedan plockade jag ur allt. efter någon vecka skulle jag köra ut den för jag skulle in med en annan bil, då kommer det konstiga bilen vägrar starta! man hör soppa pumpen i bagaget, innerbelysning lyser och strålkastare lyser. men startmotor vägrar gå. den är helt död. försökt att bogsera igång den men inte ett liv. jag kan inte komma på vad det är. är det någon som varit med om liknande eller vet vad det kan vara? svar uppskattas ödmjukast

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Prova med ett annat batteri, eller startkablar till att börja med.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Får du på tändningen ordentligt? Annars är det inte ovanligt att tändningslåset går sönder på E36. :)

//Bjersér
Kl
6
Klaugust
525dA Touring -11
320i Baur -85
Jag råkade ut för samma problem tidigare idag. Allt funkade, men när startmotorn skulle starta klickade det bara en gång och inget snurrade. Det visade sig att jag inte satt på jordsladden på batteriet ordentligt (har svetsat), så kontaktytan räckte inte till för att ge startmotorn den ström den behövde.
jo
2
joel.larsson
e36 328 -95
tackar mycket för svaren. provade starkablar dock utan frmgång. tändningslåset har krånglat förr sä blir nog att byta det först i alla fall=)

Visa användare
7
Svenas
328i E36 -96
har samma fel på min e36 328i -96, körde in bilen i garaget, kopplade bas och slutsteg och efter det fungerar allting tills jag ska vrida igång bilen, tändning,lysen och allt sånt funkar men det händer ingenting när jag ska vrida igång han... konstigt att allt funkade när jag körde in den i garaget och aldrig haft problem med tändningslåset :s
Visa användare
7
Svenas
328i E36 -96
Prova larma av med larmdosan manuellt, brukar bli något i datorn när du pillar i batteri etc, då måste du larma av varje gång med larmdosan manuellt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.