|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en M3 e46 -01 som stått nästan ett år med väldigt lite bensin i. Har inte åkt så mycket med den än, men när jag drar på så började eml lampan lysa över 4000 varv. Startar man om bilen så slocknar lampan. När man tomvarvar så går det bra. Men så fort man kör bilen och ger på lite så börjar den lysa igen och motorn verkar gå in i säkerhetsläget. Dålig soppa med vatten i tänkte jag, så jag tankade och slog i en liten skvätt etanol för att bli av med ev vatten i soppan. Nu går det att dra på upp till 5000 utan att lampan börjar lysa. Läste av felkoderna och då fanns det felkod på lambda och någon low fuel kod. Hur känslig är M3'an på bränslet? Är det något som haft liknande problem med en bil som stått länge? har ni några tips o tricks? | |
|
Skulle gissa att du har knas med en Lamdagivare då. Tror att det finns fyra på en M3. Kan också vara någon av gummislangarna till insuget som är otät/sprucken, men då tror jag det är en annan felkod. Något med bränsleblandningen. Skulle som sagt tro att det är någon/några Lamdagivare som är kass. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Är dessa givare dyra? Får köra en diagnos till o se om den visar vilken av givarna det är. Kanske bara bmw som kan se det. |
|
| Skulle få felkoderna utskrivna. Det kan nog göra felsökandet lite enklare. Återkommer när jag fått dom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.