AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
19.240

SVALT intresse för E36 cab!?

Sida 2 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Micke vore jag du skulle jag fixa följande, byt framlysen! De du har lockar inte original entusiasten som jag tror är det målgrupp som lockas av din bil! Sen tycker jag personligen, inget illa menat och jag tror du uppfattar mig rätt, ta bort/byt ut spännbandet! Det ger rätt.... hmmm "skabbigt" intryck! Det sabbar helt enkelt intrycket och helhets bilden av din bil! Jag som är rätt nördig har alltid reagerat över den lilla detaljen! Annars så ha is i magen, rätt köpare dyker alltid upp oavsett vad folk tycker om priset! Jag mins snubben som tyckte att jag var galen som begärde det jag begärde för min M3 e30, då man kunde få full utrustade M3 E36 för hälften!

Alpina B8 Länk
Ser ut att vara HDR-bilder? Jag vill som spekulant inte se sådana då de inte ger mig något intryck av bilen. Även om en blank lack är en blank lack känns det som att titta på en modellbil av en bil man är spekulant på.
Jag tror INTE att man får 105" för en 328i Cab. 13500 mil är normala mil för en 14 år gammal cab. Jag håller med övriga om luftfiltret samt baslådan. Jag tror att 85" är ett mycket bra slutpris, främst för säljaren, o den köpare som ger de pengarna gör nog köpet lite mer långsiktigt än att bara för att kunna "glida en sommar". Sen kan det ju givetvis vara som så att man inte behöver sälja, o då får man ofta behålla bilen. Sen tycker jag inte att man kan jämföra en M3 E30 med en relativt vanlig 328i Cab, eller en M3 E36 för den delen... Jag hade en "välskött" 325i Coupe för "några" år sedan som jag lade ut på annons, bilderna var snuskigt bra, de återgav bilens rättvisa skick. MEN responsen i mejlsvaren var mer typ "Har du inga normala bilder på bilen?", dvs bilderna uppfattades för att vara liiiiite för bra, kan kanske vara samma sak här...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Klart att jag vet att det inte är samma sak med en 328 cab och M3 E30, det jag menar är att rätt köpare kommer att höra av sig till slut! Det finns alltid någon som vill ha just det man har till salu, det kan dock ta tid!

Alpina B8 Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller med Niklas och Dawwe, bilderna är kanske liiite för bra för att kännas helt intressanta. Micke, du undrade vem som kunde hänga upp sig på en bild på en fälg eller en kilometerräknare? Det kanske ingen direkt gör, men de känns inte relevanta, som spekulant vill jag se så mycket som möjligt av bilen. Många bilder behöver ju inte lyfta en annons om de är intetsägande.
Bilar som är behandlade så här är bara skrot har jag läst här på forum : Länk
Det är nog därför den inte blir såld... B-)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
:)

BMW M-POWER
Om man ser 79-85.000 kr som skambud kan det nog bli svårt att sälja. Majoriteten av de E36-cabbar jag känner till stiger inte i värde med åren, men det kan ju finnas undantag.

Mvh Philip
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Vem e så dum och leker så med en cab eller??? Cab är ju glidar bilar man ska njuta av!
Jag har aldrig lekt så överhuvudtaget för att det sliter så ENORMT på bilen och påfrestar så på bilen. Vilket den inte är byggd för!
Craile: De tål att "lekas" med nån gång ibland...Har mycket svårt att tänka mig att ägaren till bilen i tråden är en sk "burnout-nisse"*haha*. Den som lever i tron att en 10 år gammal, motorstarkare bil, aldrig upplevt en "burnout" får nog tänka om...
Jag har inget emot det så länge man inte kör som med den imolaröda M5 E39:an "UGA".

Mvh Philip
Nu vart det mycket fokus på priset ändå. Det kom fram en hel del bra tips som tur är. :).

Tror helt enkelt du får ha tålamod. Jag är en av få som skulle kunna betala 100k för din bil om jag varit ute efter en E36 cab. Det kostar mycket att hålla en bil i bra skick och detta vet entusiasterna.

Så ha is i magen. Har du inte bråttom eller behöver pengarna så är det bara och vänta.

Lycka till!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det känns sent på cabsäsongen nu för att kunna få vettigt betalt. Helt ärligt - hur många av er är sugna på att köpa en cab när det regnar och är 18 grader? Tror man tjänar på att vänta till i april.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bara för att illustrera: Jag köpte min cab i september och sålde den 2 år senare i april för samma pengar. Då den var relativt ny så hade den fortfarande en ganska stor värdeminskning så jag tror helt klart det berodde på säsongen att jag kunde köra utan att tappa pengar. (iofs hade jag lagt lite pengar på underhåll men sånt kan man ju inte räkna med att få tillbaka)

-------
//Lövet
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Fina bilar skall kosta mer, så är det bara.
Vill man ha en sunkig E36:a finns det så många att välja på men vill man ha ett fint ex får man leta och dem är ganska få.

Sen att kanske prissättningen kan vara lite överkant som flertal av medlemmarna tycker får väl säljaren ta till sig som en synpunkt då responsen är dåligt enligt säljaren.

Årstiden är väl inte den bästa heller för att ut så mkt som möjligt för en cab men rätt bil till rätt pris säljer alltid.

Lycka till med försäljningen :)

BMW M-POWER
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Ja inte för att diskutera priset - men det är ju åtminståne 30k för mycket.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller med. Runt 80k är helt ok pris. För 110k får man en M3 cab.
Som en liten prisjämförelse: Länk

Mvh Philip
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En tidig E46 vs sen E36 är nog bilar som inte riktigt riktar sig till samma målgrupp. Mickes E36 skulle jag säga är en entusiastbil medans den silvriga E46an är en bruksbil.

Men visst, själv väljer jag ju E46an vilken dag i veckan som helst.

-------
//Lövet
Bruksbil är väl att ta i men jag förstår din poäng Lövet!

Mvh Philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.