AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
19.238

SVALT intresse för E36 cab!?

Sida 1 av 3
Det är bara några få stollar som hört av sig men inget riktigt vettigt.
Vad har jag missat i annonserna?
Att priset är lite högt behöver vi inte diskutera här, men som vanligt, får man vad man betalar för!

Annons här på AP: ---> Länk
Annons på blocket: ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Jag vet att du inte ville diskutera priset. Men det är priset som är problemet.
Annonsen och bilderna är i toppklass.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Det är "höst". Sedan är väl priset inte helt ointressant att diskutera, det indikerar väl rätt väl vad som är fel?!
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Av dom 20st E36 cabbar 97/98 på Blocket så är ju din i särklass dyrast. Så ja... Där har du problemet.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bilderna lockar inte speciellt, varför ha med en fälg, en kilometerräknare och en motor fotad på håll men inga bilder på inredningen?
M3 3.2 i "till synes liknande skick" som din 328i går för kring de 100". Väldigt få som vill ge uppåt 110-115" för en M3 3.2, om den nu verkligen inte är tip-top med absolut klanderfri lack, ny koppling, "oslitna" stolar samt mycket fräsch sufflett, ja plus att den då inte har några mekaniska fel samt att ALLT funkar. Jag TROR att om du sätter utgångspriset på max 90" så kan du kanske få nån enstaka seriös intressent, E36 cab är iskalla verkar det som...Slutpris gissar jag på 85", men då har du en hel del tur.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Helt klart priset som är problemet. Plus att det är en import. Många som tvekar när det inte är svensksåld. Inget mig emot men vet att folk tänker så.
E36 är mycket gamla bilar idag!
För det priset köper man även en fin E46-cab vilket troligen många spekulanter på en 3serie-cab skulle föredra för dom pengarna.

Det är nog bara priset som gör att bilen inte blir såld.
Tror största problemet är priset, samt att bilen inte riktar sig till varken originalnissar eller stylingnissar. För en originaltok som jag skrämmer ett öppet luftfilter samt en baslåda som sitter fast med spännband.
Hade jag velat sälja hade jag antingen plockat bort så mycket eftermarknadsjoks som möjligt och försökt sälja den som en originalbil, eller nischat den hårdare mot stylingnissarna.

Inget illa ment mot något, vi har bara alla olika sätt att se på bilar och vilket skick (modifieringsmässigt såväl som skötselmässigt) de ska vara i.
Jag håller med de ovanstående kommentarerna, speciellt Robert och GE, en bättre bild på bl.a. förarstolen hade inte skadat, om den verkligen är i fint skick. Och som GE säger så är det kanske många som väljer en E46 för det priset. Samt att det nu närmar sig höst.

Lycka till!

Mvh Urban
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Om ingen sagt det tidigare, priset... Du får en lågmilad E46 cab för de pengarna.
Och fast vi inte skulle diskutera priset tror jag att 99.000 hade varit bättre är 105.000 som det är nu. fem siffrigt "ser bättre ut" än sex siffrigt samt kanske en del sätter en gräns i sökandet vid 100.000 och då hamnar din utanför.
Bara lite tankar från min sida.

Mvh Urban
Håller med.
Plocka bort det öppna luftfiltret samt baslådan.
E36 är visserligen en gammal modell men det finns säkerligen entusiaster som är beredda att betala extra för att köpa en riktigt fin E36. Kruxet är att de är perverst kräsna på inte bara skicket utan på detaljer som färg, inredning, utrustning, eftermarknadsprylar. Och slutligen är de riktigt få.

Kanske skulle testa annonsera den i Tyskland för export, där finns det kanske fler E36 entusiaster?
Ett utgångspris på 79.000 kr och den hade gått iväg!

Mvh Philip
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ta bort bilden på miltalet (fyller absolut ingen funktion) och ersätt den med en snygg bild på inredningen. Sen är det nog bara att vänta. Länge. Målgruppen du söker finns, men är liten.

-------
//Lövet
Ahhh. Har helt missat inredningen och framförallt förarstolen, det ska åtgärdas!
Vad det gäller baslåda och luftfilter så tar det max 10 minuter att ta bort/byta till original som självklart finns kvar!
Att någon orkar hänga upp sig på att man fotar en fälg och miltalet kan väl knappast påverka annonsen i sin helhet? Är väl bra med mycket bilder? Iaf tycker jag det!
Sist men inte minst, 79K är ju barnsligt! Jag har inga kostnader på bilen och inget behov av att sälja. Tycker bara det är synd att den bara står i garaget till ingen nytta.

Fick ett SMS idag, frågan är varför killen skriver som han gör:
Hello, Is your car on blocket.se still available for sale? If yes, please reply me to (jason.cotwell137@gmail.com)

Det konstiga här är att avsändaren har inget nummer utan det står:
kasey.cohen

Varför skickar han ett SMS till mig och ber mig maila, hade det inte varit lättare för honom att maila mig direkt?

///Micke
Min cabrio Länk
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Bluffare!!! Har fått sådanna sms också. Men är bara att ignorera.
Misstänkte såklart det men man undrar ju lite ändå. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Har du kört med bumpershine på hela inredningen? Kanske bara bilderna men på vissa ställen ser det lite väl glansigt ut.
Plocka bort luftfiltret, baslådan och angel eysen och ta nya bilder där dessa inte är med. Jag skulle nog sålt CSL-fälgarna separat också och satt på originalfälgar. Tror faktiskt den blir lättare att sälja som en "originalbil" då.
På vilket sätt är 79k barnsligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.