AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.747

Hittat smg olje läckaget, behöver hjälp med inlärning!

xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Har hittat läckaget på min bmw m3 smg. Ägarn innan mig hade dragit gäng paj i en av olje rören. Men eftersom jag har tagit bort manöverorganet, det som sköter växling och koppling. Så måste man tydligen:

Efter arbete på hydraulsystemet, om systemet öppnats
1. Lufta regulatorblocket
2. Lufta kopplingens slavcylinder och hydraulledningarna

Efter demontering och återmontering av komponenter (inget byte av komponenter!)
- Motor
- Växellåda
- Koppling 1. Lär in kopplingsventilparametrarna
2. Adaptera växellådan komplett
3. Lär in kopplingens dragläge

Så nu är mina frågor hur adaptera man växellådan? och hur lär man in kopplingsventilparametrarna, kopplingens dragläge

Tacksam för svar.

Mvh Andreas
xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Tänkte först plocka ihop allt, sen fylla på med olja. Felsöka och radera felkoder. Sen öppna och stänga dörren så jag får tryck? sen lufta systemet. Vad tror ni om det?

xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Mycket kunnigt folk här. Tack för all hjälp.
Lysande attityd, kommer säkert göra att du får många bra svar!
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Detta är tyvärr inte Flashback, det tar lite tid att få svar då de flesta har ett liv och inte är fjunisar som sitter 24/7 och svarar på trådar.

Skippa attityden så kanske du får hjälp, ang kunnigt folk så är detta det främsta om du vill ha sådan här info.
xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Det förstår ja. Men det har gått över en månad, och inga svar. Fick svar nu när jag skrev sådär annars hade tråden varit hel död. Jag har löst problemet nu så ville bara tacka för hjälpen. Och självklart sitter inte folk här hela tiden. Men jag ser väldigt många trådar där folk frågar om hjälp och nästan ingen svarar. Tycker det verkar konstigt bara.
Vad är bäst: Att få svar där folk "tror" eller där folk som svarar VET. Här tror jag att de flesta som svarar resonerar som så att VET de inte är det lika bra att låta bli o svara, gissa kan alla göra,även du...Om du nu VET hur man gör så skriv ut svaret här, frågan kan komma upp igen längre fram!
xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Dawwe: Ja de har du helt rätt i. Ne tyvärr är det ju så i andra forum man får svar men kanske helt fel svar.

Jag VET inte hur man gör det var därför jag frågade. Så jag var en av dom som "gissade" mig fram. Så vore bra om någon som vet svarar på den frågan. För jag vet fortfarande inte om jag gjorde rätt. Visst den funkar men inte helt hundra.

Men som sagt, bättre att inte få något svar än att få fel svar. De har du helt rätt i tänkte inte på det.

Mvh Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.