|
|
|
|---|---|
| Det verkar ju som många har eller har haft problem med att "motorlampan" lyser eller tänds ibland. Många svar talar om spruckna eller på annat sätt defekta slangar så att motorn tar in tjuvluft. Finns det någon som har en bild på var dessa slangar sitter eller en länk att följa? När jag öppnar huven till min BMW så tycker jag inte att man ser nå´nting. Allt är ju mer eller mindre täckt av diverse kåpor :). Tacka vet jag min gamla 745 :) | |
| Nog lättare ifall man läser av felkoder. Jag har utrustning och är inte lika dyr som bmw :) | |
| kontrollera gummibälgen som går från lmm till motorn, det går ut ett litet rör på ca 3cm i diameter från bälgen (skarven) och det är där det ofta spricker. kan vara svårt att se eller känna för att det är så trångt men på min så läste mekonomen av och det gav felkod på lmm men i själva verket var det gummibälgen för ca 200kr!!! kan vara värt att kolla den först, dock måste du nolla felkoderna efter montering för att se om motorlampan släcks! lycka till | |
| kan tillägga att mekonomen i Märsta tog 250kr för läsa av felkoderna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.