|
|
|
|---|---|
|
Har bytt topplockspackning och planat toppen lite. Jag har gett nästan inget för bilen och tänker låta det förbli så tills min personliga finanskris har retts ut. Nu till frågan. Jag fotade precis allt utom inställningen på vanosen när jag rev, och har satt tillbaka allt enligt bilderna. Jag oroar mig och för att jag skulle ha lyckats missa någon kugg på vanosen. Alltså när jag trycker in vanosenheten i dubbeldreven på insugssidan. Bilen går som en klocka med den lilla finessen att den inte vill varva ner riktigt när jag släppt gasen. Detta justerade jag dock ned ganska rejält m.h.a. gas-vajern. Så detta är nu längre inget problem som motorn har. Hur pass illa kan det gå om det skulle, säg vara en kugg fel? Blir bilen okörbar eller bara lite slöare? Jag snurrade givetvis runt motorn flera varv innan jag monterade ihop den och startade den. | |
| Bara en fundering kring detta. Borde inte motorstyrningen varna ganska omgående om det inte stämmer. Jag tänker på lambda-värdet, det borde bli helt galet om det inte stämmer.. | |
| Kanske det här hjälper lite: Länk | |
|
Wohoo! Fan vilken bra film! Tack Bananen! Andreas Fridh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.