|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla kunniga (?) BMW ägare. Jag har en Z4 3.0si från 2007. Titt som tätt (inte alltid) lyser tre gula varningar i min display: ABS, Brake och DSC varningen. BMW sa att DSC-lådan var trasig och måste bytas (dock skulle de göra en felsökning först). Är detta det troliga felet? Kan det vara något annat (Strömmen till lådan tex)? Vet någon var den sitter så man kan kolla själv ur det ser ut? BMW vill ha 13.000 för att fixa detta. Vet någon om det finns något alternativ för att fixa detta? Slutligen, Jag har problem att få igång bluetooth uppkopplingen till min mobil. Jag har en iPhone 4. Vet någon om den stöds av en Z4 från 2007? Oj detta blev en hel del. Hoppas någon har tålamod och läsa allt. Tack på förhand Peter T | |
| Låt en oberoende verkstad läsa av ev. felkoder och återkom med dom till forumet. Kan ju rent statistiskt vara vanligt på den årsmodellen, men inget jag hört. Synd om det skulle vara en ABS-givare eller nåt enkelt skitfel. | |
|
Tack för dit svar Anders. Jag har fått felkoden från BMW (ej oberoende), och den är som följer: Byt följande enhet:-DSC-enhet Diagcode: D3450_0000000C_30_001 Säger det någon något? Bör jag ändock gå till oberoende verkstad? Tack på förhand Peter |
|
|
Iphone 4 stöds. Du kan testa med att först starta om telefonen och sätt därefter på bluetooth. Följ sedan stegen enligt bilens instruktionsbok (telefondelen). OBS! tänk på att du har 2 minuter på dig totalt för att para ihop och därav endast 20 sekunder på att knappa in din "passkey". Funkar det inte första gången så är det bara att försöka igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.