|
|
|
|---|---|
|
Har en 750 94 som för övrigt går som en klocka.Men när jag kört i några dagar,typ till å från jobb,till affären,eller tanka.så nästa gång jag ska starta så,Ingen eml lampa tänds & släcks. Går som en kratta, dock på alla 12.Suck....Av med batteriet i typ 30 min.Fortfarande ingen eml lampa tänds,men går som ett skott.Nästa gång jag startar så funkar allt som vanligt igen.i några dagar,sen samma visa igen.Börjar bli rätt tröttsamt nu.Någon vänlig själ, som har någon susning om problemet.PLEASE...Har varit uppkopplad med bmw`s data tjofräs ,Men inga felkoder eller någonting visar det. | |
| kanske eml lampan som är trasig? | |
|
Nä jag tror inte det,för efter jag har kopplat ur batteriet så är allt normalt igen.d.v.s. eml lampan tänds och släcks som den ska.i några dagar. kan det vara batteriet tro?? |
|
|
Kanske skitiga elgasspjäll? Mvh |
|
| Om det nu är en E32? | |
| ok läste nog inte riktigt noga. men som ovanstående skrev om det är en e32 kolla hur det ser ut under locket på elgasspjällen. | |
|
Gör den så då?.Det är så att när jag har stannat den,och ska starta, så är tänds eml lampan inte för en sekund.och bilen går inte att gasa.men när jag har gjort den strömlös i en halvtimme så går den igen. hur vet jag att det är en e32? |
|
|
Jo det är en e32.. |
|
| enligt min erfarenhet på e 32 750 har haft två stycken så kan det vara otäta lock till gasspjällen och kan ha kommit in skit där bara öppna dom o kolla fettet i dom ska vara vitt och inte svart eller grådaskigt. det är ju fort gjort att kolla iaf. | |
|
MatsJ kanske ser tråden snart?: Länk Länk Länk Mvh |
|
|
Efter många kortkörningar, så tänker jag på dålig laddning av batteriet. Testa att underhållsladda emellanåt, generatorn hinner nog inte med att ladda upp batteriet. /Mats J |
|
|
Hej igen.kollade på elgasspjällen,kan inte öppna dom,envägsskruvar.MEN jag kollade jordsladden,den var rena öknen.fixade till den, å nu har den gått bra i alla fall 3 dggr.Hoppas hoppas.. (kanske skulle jag ha kollat där först) |
|
|
börja med att smörja spjällen utifrån med WD40 på spjällaxlarna så dom inte går trögt. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.