|
|
|
|---|---|
|
En Diamantschwartz fron 1985 utan kjolpaket helt orginal med TRX "ballongdäck" :) Otroligt roligt bil som gick som ett skott! Stäng av stereon, hissa ner rutan sedan låt sexa varva ur. Mums! Blev förvånad hur bra den går, men den ringa vikten gör ju sitt. Den hänger av MÅNGA av dagens bilar rakt fram. Känns inte riktigt som man vill pressa en E28 M5 i kurvorna, man vill ju vara snäll mot den. Har haft en B6 3,5 från 1986 och kan itne riktigt bestämma mig för vilken som är roligast. Alpinan var inte lika understatement och var ännu ovanligare (om man ser till antal tillverkade) och på pappret går de jämnt (stående kilmeten skiljer 0,1 s till B6 fördel). B6 har lite högre toppfart. Men E28 är så mycket mer understatement, särskilt utan det 80-talsaktiga kjolpaketet. Men hursomhelst var jag imponerad vad en M5 från 1985 går och vilken körglädje! Per mil är det roligare än en M3 3,2, dock kan man ju inte köra en M5 E28 dagligen, det är ju helgerån. Överraskningsfaktorn är stor! Mycket mycket rolig bil! Spöar klart en Porsche 911 från samma år i alla kategorier. I kategorin "Skratta hysteriskt efter en åktur" vinner M5 med hästlängder(286?). Länk | |
|
Gustav: Jag skulle med vilja pröva en M5 E28! Men jag har nästan kört en sådan som är i nyskick. Det är min fars M535 87 som har gått strax över 8000 mil! Det är en helt underbar bil att köra. Det är lite mer komfort i den än vad det är i min B6:a. Även fast min har snart passerat 11000 så tycker jag den går väldigt bra och fint på vägen... |
|
|
Håller emd, komforten är det inget fel på. Ingen AC men det hade inte B6an heller. Riktigt fin bil! |
|
|
Ja, synd att det är så dåligt väder så man inte kan ta ut den och lufta den lite! Det var två veckor sen jag körde i den... Känner att jag har lite abstinens efter den nu! Det är synd att M/Alpina träffen är på lördag då jag kommer hem då, annars så hade jag tagit en sväng upp till Stockholm! |
|
|
Gustav: Var du på Gävleträffen? |
|
| Nej tyvärr. | |
|
oki... annars så hade du sett min B6 samt fars M535! |
|
|
Gustav>>>>lyckans ost. Min absoluta drömbil är ju M5 E28:a...önskar man skulle ramla på ett ex. till "rätt" kurs någon dag. "Problemet" för mig iaf är att jag aldrig skulle ställa av en sådan vagn utan köra den året om...Synd att den maskinen måste stå och samla damm ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.