|
|
|
|---|---|
|
Hade oturen att få motorstopp nästan på motorvägen,då laddlampan började lysa,sen poppa emerg.prog. upp på displayen,jag kunde ta mig till en parkering,men sen efter det så ville den inte starta,så det var bara att bogsera hem den,kan det vara kolen som är slut? V8:an är helt okänd för mig,har inte hunnit bekanta mig så mycket på den än. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns inga kol då du bör ha den vattenkylda generatorn som kom på M62TU -99. Antingen har generatorns dioder lagt av, är renoveringsbar vilket är billigaset sättet att fixa den. Kolla först så alla säkringar är hela. kan ev vara någon som påverkar laddningslampan vilken gör att den inte laddar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Tackar Hasso,som sagt...är noob på denna bil,men jag ska kika på säkringarna,hur fixar jag dioderna annars,måste generatorn av? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du får väl lämna generatorn till en bilelektrisk firma, numera finns det både dioder och laddningsregulator att köpa från grossist. Du har ju Blixtservice till exempel som renoverat flera vattenkylda åt forum 08ttor med gott resultat tillvettigt pris vad jag sett på forumet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Nu har jag beställt en ny laddningsregulator iallafall..hoppas det är den det är fel på,mätte säkringar och där var det inga fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.