AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.015

Kolfiberluftbox till M3 E46 - erfarenheter?

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Undrar om det är någon som har erfarenhet av kolfiberluftbox till M3 E46.
Tex. detta kitt... Länk

Det jag är ute efter är lite maffigare ljud än originalinsuget.
Eller ska man lägga pengarna på ett sportsystem istället?

När det gäller effektökningen så är jag tveksam till att det gör så mycket men det är inte det som jag är ute efter.

Mvh Jimmy

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Intressant fråga Jimmyboy..

Finns här oxå,men ett helt annat pris

Länk

Själv ska jag bara byta till Supersprint Race Lightweight bakre ljuddämpare till nästa vår/sommar.....

men följer med spänning denna tråd---

lycka till
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
4195 SEK är ju hyffsat dyrt för att endast få ett tuffare ljud. (vilket jag är ganska säker på att det enbart ger)

Men 1595 EURO är ju nästan lika mycket som det kostade för mig att få 180 hk ökad effekt i 335:an! Chockerande, minst sagt... :-O
Har ett liknande kitt på min fast ett Gruppe M visst blev det lite mulligare ljud ingen jätte skillnad effekten tror jag är den sammma

Bianca länkar ju till ett insug i kolfiber, det trådskaparen länkar till är ju bara luftfilterkit. Ett insug i "csl-style" som bianca länkar till gör enorm skillnad på insugsljudet. Det blir underbart ;)
Hör med Kalle Hansen han slängde på en liknande sak från "Simota", som tydligen åkte väck lika fort*haha*. Ett kolfiberinsug däremot, men då bör man väl kanske "mappa" motorn?
Det funkar med att att bara byta box. Men ska du ha det optimalt så är det mappning som gäller..
Var kan man få tag i ett "CSL-style" plenum, till någorlunda vettigt pris ?

Har det någon betydelse ifall man har ett utanpåliggande öppet filter, eller ett filter som sitter "inuti" plenumet som det gör på en OEM CSL-box ?
Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Tjena!

Länk

Finns till E46 M3 oxå!

10.000:- för bara insuget komplett med filter alt 18995:- med Alpha-N programvara!

Bara ett tips för er som söker!
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Slutburk alla dagar!!!

Visst må kosta 10.000:- men ljudet du får är helt underbart!
Haft 2st gruppe-M nu och 1st Agency Power. Och jag köper inte en m3a om det blir någon mer nu utan en sportigare slutburk!

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.