|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja ha hjälp med att bestycka min weber 40 förgasare (2). Det borde finnas ett par likadana motorer som jag har där ute. recept: 2.2L m10, portad, balanserad, lättat svänghjul, extraktor, sopparegulator, 300 graders kam Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor | |
|
Tror du får problem , jag provade en liknande uppsätttning och trimmgrad , och 40 weber blev inte bra till den trimmningen Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
jasså? vad beror det på? Vad rekommenderar du istället? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
Har ingen erfarenhet av 40:or, men när du skall bestycka, åk till någon som har en rullande landsväg och pejl på webrar. Skillnaden är ganska så stor. 145hk/190nm ur 1,8 liter med 284 graders, extraktor och webrar.. |
|
|
Rek storlek är nog 45 till den motorn , det var halsringarna som ströp uppsättningen Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
| Vill bara bekräfta Krister Anderssons inlägg. 45:or känns som rätt storlek till den motorn vid den graden av trimmning. | |
|
Då få jag leta upp ett par 45or då, antar att 40 är för klent som ni säger Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
Är det ngn som har liknande trimning förresten? Vore kul att veta hur bilen ska gå samt vad ni har valt för förgasare/bestyckning Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.