AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.626

bmw 335 frågor om navi å växellåda

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
min första tankte a at köpa mig en M3 E46 men börjar nu kolla mer å mer på 335, men de jag undrar är lite om de inte finns navi i den går de att eftermonter hitta den här länken:Länk är de möjligt, mkt jobb?

å sen har jag läste lite i den här tråden:Ökad effekt på min 335i förtar de mkt känsla att ha en auto utan paddlar? om de är en vanlig aut? bättre då att satsa på en manuel?
Buspelle
Att eftermontera navi med byte av instrumentbräda och allt annat som följer av detta lär bli jättedyrt. Hitta en bil som har navi eller satsa på eftermarknadsnavi.

Min personliga uppfattning är att 335an är en typ av bil som gör sig bäst med manuell låda. Satsa på det om du vill köra bilen. Provkör om du kan med både manuell och aut. Det känns som två helt olika bilar, där den manuella är responsiv och ger massor av körkänsla.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
ja jag tänkte på eftermarkands navi....låter både billigare å smidigare än att byta allt de:)

okej.....manuell, får se om de finns några i närhenten som man kan prov köra....
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Inte säker men tror alla automatarna har paddlar om inte så har jag sett att det finns att köpa. Själv åker jag en manuell med short shift och bytt kopplingsventil, älskar det!

Åker du mycket köer så är nog automat kanske att föredra(tycker jag personligen). Älskar du att köra bil och slipper köer så hade jag valt den manuella utan tvekan.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag kör steptronic och använder paddlarna heeeela tiden när man gasar fullt. Annars växlar lådan vid 6800rpm vilket är aldeles för sent även på en trimmad bil, fattar inte vad BMW tänkte när dom programmerade lådan på det viset. Annars funkar lådan riktigt bra tycker jag!

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Visst kan man väl växla "manuellt" med spaken också? Så du tappar ju egentligen ingen funktion om du inte har paddlar?
Jo
48
JoAx
320xd F31 -14
435i F33 -16 mppk

manuella lågor regerar. punkt. Kör man bil så kör man, åker kan man göra på SL.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.