|
|
|
|---|---|
|
Hej Konstig rubrik kanske, men jag har ett problem. Fläkten framme på kondensorn går inte. Jag har mätt att motståndet är helt, men jag får ingen spänning fram till kontakten. Nu till problemet: Vad jag förstått av hjälp jag hittat kors och tvärs är att det skall finnas två relän (hög/lågfart) under kåpa på framskärmen... denna kåpa finns inte på min. Har ingen med relän under annat än reläna i säkringsdosan och under baksätet. Hur 17 hittar jag reläna på min bil? Den andra skillnaden är att jag inte har värmsensorn på höger sida av kylarn, utan på vänster. Dessutom sitter det 4 kablar till den och inte tre... så det finns viss skillnad vad jag förstår mot andra E34:or. Så min fråga, vet någon vilka relän som går till fläkten på sån bil som min. Jag har försökt mäta och testa från de flesta relän och säkringar men utan resultat (njae, jag lyckads nolla trippmätarn en gång...). Försökt "korta" givaren på kylaren utan resultat. Jag tror motorn är hel (snurrar lätt utan missljud manuellt), men jag lyckas inte få spänning dit. Snälla, någon som vet :( | |
|
Hej. Kolla denna länken om du inte gjort det: Länk där listar man olika varianter på klimatanläggningar och möjligen är ditt utförande med bland dessa. De 4-5 första och 3-4 sista "schemana" visar & beskriver var de olika komponenterna sitter. MVH Stefan |
|
| Åh, tack! Jag har varit där förr men inte hittat scema över reläernas placering men det fanns ju! Hoppas den stämmer, men det ser rätt ut att reläerna sitter i säkringsboxen fram och inte i egen box som på många andra... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.