|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt mig en Z3 som hade lite småsaker att fixa! - Rutan i suffletten har ett par jack, fungerar med tejp men ser inte så snyggt ut. Någong som vet vad en ny ruta kostar jämfört med att byta ut hela suffletten? Någon som vet var man kan köpa nytt i så fall? - Har även märkt att handbromsen tar väldigt dåligt, vad kostar det att byta ut denna? MVH Mattias | |
|
Byte av ruta kostar ca 3500:- , ny cab kostar över 10000:- /Anderz3 Länk |
|
|
Handbromsen brukar bara behöva spännas. Det gör man genom de små "kugghjulen" som man ser om man tar bort en hjulbult och lyser in i hålet och snurrar hjulet tills hålet står i rätt position. Man spänner bromsen genom att snurra på det tandade hjulet med t ex en skruvmejsel. "Fulmetoden" är att spänna handbromsen med spännmuttrarna som sitter vid själva handbromshandtaget (under damasken). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar så mycket för svaren! Ska fixa detta direkt Jonas! /Mattias |
|
|
Johan menar jag! |
|
|
Köpte en sån här för några år sedan - den har funkat bra - lite krångligt att montera men det går med lite svärande och en sambo som håller i och är tyst Länk Mvh Ballder |
|
|
Sorry fel länk Länk |
|
|
Hej! Snajdarn beskrev byte av bakrutan i en tråd för ett år sen. Kolla hans länk: Länk Lycka till! Denniz3 |
|
|
Nu är en ny ruta beställd! Så nu är det bara att följa instruktionerna och leta upp en tyst sambo som är villig att hjälpa mig! Tack alla för tipsen |
|
| Jag gjorde det utan sambo, det gick bra det med! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.