AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
555

Vibrationer i ratten!

Öj
12
Öjje
318i Sedan -92
Jag upplever vibrationer i ratten! Det börjar vid c:a 60 km/h och fortsätter upp til c:a 80, där det blir stabilt igen.. Vibrationerna återkommer sen vid c:a 120 km/h igen, där de bara blir starkare ju fortare man kör..
Ibland ( inte alltid ) får jag även kraftiga vibrationer när jag bromsar in i höga hastigheter...

Vad kan detta bero på?
Crusty
Vibrationerna när du bromsar kommer troligen av skeva bromsskivor eller ett anliggande bromsok, vad beträffande vibrationer i hastigheterna kan det vara allt från dåligt balanserade däck eller kassa bussningar, Spindellederna(?) m.m.

Rätta mig om jag har fel...
Öj
12
Öjje
318i Sedan -92
Jag bytte bromsbelägg fram för ett tag sen, kan det vara de som e felmonterade på nåt sätt?
Crusty
Kom vibrationerna i samband med det???
Öj
12
Öjje
318i Sedan -92
Vibrationerna i ratten fanns innan, men broms-vibrationerna dök nog upp ungefär då... Får nog ringa verkstan o be dem kolla på det...
Crusty
Bästa sättet o kolla iallafall om det e ett ok som ligger emot är att hissa upp bilen o sedan se om det snurrar fritt. Men kolla med verkstaden om du vill!
Skulle tro att det antigen är oket ellr skeva skivor!
Öj
12
Öjje
318i Sedan -92
Hjulet snurrade fritt på besiktningen, men jag bytte beläggen efteråt, klart... Men hur skulle skivorna kunna vara skeva? Det har ju inte vibrerat alls innan...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mest troliga är att det är någon bussning eller spindelled som spökar (jag skulle tro någon bussning).
Öj
12
Öjje
318i Sedan -92
Bussning? Hur funkar det då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.