|
|
|
|---|---|
|
Jag upplever vibrationer i ratten! Det börjar vid c:a 60 km/h och fortsätter upp til c:a 80, där det blir stabilt igen.. Vibrationerna återkommer sen vid c:a 120 km/h igen, där de bara blir starkare ju fortare man kör.. Ibland ( inte alltid ) får jag även kraftiga vibrationer när jag bromsar in i höga hastigheter... Vad kan detta bero på? | |
Crusty |
Vibrationerna när du bromsar kommer troligen av skeva bromsskivor eller ett anliggande bromsok, vad beträffande vibrationer i hastigheterna kan det vara allt från dåligt balanserade däck eller kassa bussningar, Spindellederna(?) m.m. Rätta mig om jag har fel... |
| Jag bytte bromsbelägg fram för ett tag sen, kan det vara de som e felmonterade på nåt sätt? | |
Crusty |
Kom vibrationerna i samband med det??? |
| Vibrationerna i ratten fanns innan, men broms-vibrationerna dök nog upp ungefär då... Får nog ringa verkstan o be dem kolla på det... | |
Crusty |
Bästa sättet o kolla iallafall om det e ett ok som ligger emot är att hissa upp bilen o sedan se om det snurrar fritt. Men kolla med verkstaden om du vill! Skulle tro att det antigen är oket ellr skeva skivor! |
| Hjulet snurrade fritt på besiktningen, men jag bytte beläggen efteråt, klart... Men hur skulle skivorna kunna vara skeva? Det har ju inte vibrerat alls innan... | |
| Mest troliga är att det är någon bussning eller spindelled som spökar (jag skulle tro någon bussning). | |
| Bussning? Hur funkar det då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.