|
|
|
|---|---|
|
Jaha. Då har man gått och tagit över bror mins gamla 02:a. Har stått i 7-8 år men varit i familjen sedan -87. Det som är gjort på den nu är: Ställbara fjäderben fram och bak Ställbara kränghämmare fram och bak Ventilerade skivor fram och skivor bak Diffad klump från 323i Nyare motor från 318i med dubbla Weber 45:or och extraktor. Framtidsplanerna är: Allmän uppfräschning Fixa lite rostbubblor som har börjat titta fram Hitta roligare hjul Bygga ny maskin! [img]Länk [img]Länk [img]Länk | |
|
Länk Länk Länk |
|
| Ah, en härlig Baader-Meinhof wagen! Ta hand om den =) | |
|
Läcker bil och den ser mycket fräsch ut. Vad har du tänkt bygga för ny motor? En 2 liters spis uppskrämd till 150-200 hk kanske kunde vara något? |
|
| En hederlig sugmotor på 170-180hk hade jag tänkt och börja med eftersom nästan allt redan finns. Senare när studierna är klara och man har riktigt jobb så är jag lite sugen på turbo ;) | |
| länkarna verkar inte funka längre... | |
| Länk | |
|
Va??? roligare fägar??? näää... inte då ;-) snyggt bror. du har putsat bra, och skönt att hon är i gång igen ;-) // Micke (tidigare brukare) |
|
|
Trevligt ser riktigt bra ut:) Men nu fick jag dåligt samvete över min 1600/2,man skulle haft 8a armar som bläckfisken så man fick hälften av alla planer gjorda:O Hursom är en bus 02 helkul att ratta Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| riktigt kul projekt .. har alltid gillat 02:orna | |
|
För oss som har kommit upp lite i åldern, det var den första BMW-n som gjorde att man har blivit BMW intresserad. Iaf, jag. Grattis till bygget, verkligen fint. Kul att du räddade en bil för framtiden! MVH. Laszlo Länk Min bil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.