AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.007

Y rondell 17 på e39

Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
Hej har skaffat mig y rondell 17 till mina e39 fick med några centrumringar till fälgarna men de vara bara till e34 och neråt. men nu är min fråga måste jag ha det till min e39 också? För de gick på utan ringarna och när jag va ute och provkörde var det inga vibrationer men nu helt plötsligt någon timme efter monteringen har jag fått det vad kan det bero på?? behöver jag centrum ringar till min e39?? / Henrik
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
En tanke kan vara att det är några balansvikter som har släppt?
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Hur stort är centrumhålet på fälgarna? E39 har ju 74mm.
Jag köpte hjul av en kille här på forumet i somras, som skulle vara till E39. Jag märkte inget särskilt när jag monterade dom, men fick våldsamma vibrationer i hela bilen. Jag åkte till en däcksverkstad för att kolla balansen. Visserligen hade säljaren gjort det, men nåt måste ju göras tänkte jag. Där upptäckte dom att fälgarna hade ett centrumhål på 76mm. Köpte navringar och alla vibrationer försvann. Hissade man upp bilen och snurrade på hjulen så såg det ut som dom satt helt rakt. Inget vingel alls. Trots det så måste hjulen suttit lite snett, inte tillräckligt för att synas, men tillräckligt för att ge våldsamma vibrationer. Trodde jag skulle tappa ratten ibland. Dom säger att E39 är känsliga på hjulbalans och så, men att dom var så känsliga trodde jag inte.

Så kolla alltså att du inte råkat ur för samma sak som jag.
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Rondell fälgarna måste vara de sämsta som finns till E39:an.. Har också vibrationer med mina och då riktade jag 2st förra sommaren. Verkar som minsta lilla potthål gör dem snea.
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Dina Rondell är mest troligt tillverkade för E39 och då kan du köra utan ringar då navhålet mest troligt är 74mm..

Rondell gör bra fälgar.. Har man otur kan man fått tag i ett par kopior.. Brukar kallas Super DTM eller liknande.. De kan vara lite sådär..

Finns en lång tråd om just Rondell på AP nånstnas.

BMWCS 06641 www.specialsvarv.se
Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
Hej lyckades hitta problemet hade inte dragit åt bultarna på ena fälgen tillräckligt därav fick jag riktigt kraftiga vibrationer! Så det var inge fel som tur va!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.