AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.245

Komfort i e38 vs e39 vs e39T

Bo
67
Bosse-1
540iaT -97
Hej kära BMW-vänner! Efter många års trogen tjänst börjar det bli dags att byta ut min gamla 525i från -92. En underbar bil som rullat felfritt och trots att det inte är den sportigaste och nyaste modellen ändå skänkt mig mycket glädje på våra resor tillsammans. Framförallt är det för att få större utrymmen jag vill byta och då är ju Touring intressant.

Min passion är, förutom BMW, vagnar som slukar mil på ett komfortabelt sätt. Framförallt ljudkomforten är intressant. Nu är dock inte min budget särdeles hög. Snarast är den relativt låg, så att döma av aktuella prisnivåer är det en e38 eller e39 som jag får hålla till godo med. Det passar mig utmärkt förövrigt då jag gillar framförallt deras inredningsdesign jämfört mot de nyare BMW-modellerna.

Jag ska komma till saken: Hur är åkkomforten i e38 vs e39? är det någon skillnad i ljud/vägljud mellan dessa? Är det skillnad mellan Touring och sedan? Hur påverkar däcksdimension? Dubbelglas? Rails på taket i Touring fallet? Taklucka? Många frågor men jag är säker på att många har bra svar.
Min referens är en e38 med dubbelglas och 16" fälgar med ballongdäck som jag upplevde både hade lågt däcksljud och relativt lågt vindbrus.

Tack på förhand, Go' vänner.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.