AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
815

530D E39 Snedsliter bakdäck

Visa användare
27
Mickzon
530da -99
Hejsan. Satte nya 19"fälgar med nya däck i början av sommaren på min e39. Var på semester för en vecka sedan och fick punktering, körde till en däckfirma och där visade det sig att även på andra däcket (bak) var korden framme på insidan av däcket. Så blev två nya bakdäck igen. Alltså snedsliter den ju däcken otroligt mycket, hann nog inte ens köra 1000 mil med däcken. Går det att justera på något sätt så att den inte snedsliter bakdäcken så pass mycket? Menar det blir ju dyrt med 4st 19" däck varje sommar. Har haft funderingar på om det går att höja luftfjädringen bak så att däcken står mer rakt istället för att dom ska peka innåt. men jag vet inte.. Någon som har en bra ide?

Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Be någon göra en 4-hjulsinställning så rättar problemet nog till sig. Sänkt bil ger denna effekten så du har lite rätt i ditt resonemang.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Cambern ändras inte så mycket på E39:ans bakvagn vid sänkning. Däremot har väl en diesel-99:a säkert gått tillräckligt för att ha slitit ut de berömda bussningarna längst ut på bärarmarna, då brukar det bli så där. Se över alla leder och bussningar innan du gör någon justering.
Visa användare
27
Mickzon
530da -99
Jaha, jo jag har tänkt göra en hjulinställning på bilen men tänkte om det kan vara något annat. Jag ska kolla hur alla bussningar ser ut innan då :)
Visa användare
27
Mickzon
530da -99
Kan tillägga att bilen inte är sänkt iaf.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.