|
|
|
|---|---|
|
Hej, har sett att linsen på min värmekamera har blivit lite sliten, kanske har den fått något stenskott etc, så jag funderar på att byta ut själva linsen där. Kameran fungerar bra, men man vill ju att allting skall vara i top-trim såklart! Är det någon som vet vilken del man skall beställa, och är det någon som har erfaranhet med att byta den? är det svårt att göra det själv? Mvh //Ulf | |
| Då får du nog byta ut hela kameran tror inte linsen finns lös | |
|
Jag är också lite intresserad om denna lins går att byta ut för rimliga pengar(dvs helst utan att behöva byta ut hela kameran).. Ring till någon BMW återförsäljare och fråga om ingen här kommer med något 100% svar.. Återkom gärna så att vi andra vet hur det ligger till.. Mvh Janne. |
|
|
har mailat återförsäljare, men inte fått svar ännu. Blir väl till veckan man vet mer. Jag har dock 2 alternativa lösningar på gång om det visar sig att det inte går att beställa linsen separat. 1) slipa glaset (det är glas, ej plast) någon som vet vad man skall använda för sliputrustning? 2) skruva isär kameran, och helt enkelt byta ut glaset själv, genom att låta en glasmästare göra ett glas med rätt specifikation. Mvh //Ulf |
|
|
Kameran kostar 30tkr, och enligt ETK finns det ingen separat lins att köpa. Jag har ju för mig att det satt flera glas innan själva kameran när jag synade en bekants 530. Borde gå att lösa som d97ulm beskriver. |
|
|
Undrar om ett "krossat" glas/lins till den kameran går på glasförsäkringen ? Mvh Janne. |
|
|
har mjukpolerat linsen nu med maskin, och det blev lite bättre, men det är fortfarande kvar ojämnheter, så skall prata med någon glaskunnig vad man skall slipa med för någonting för att inte glaset skall bli repigt/mjölkigt. försäkring skulle kanske vara en möjlighet, fast vill inte utnyttja det i vilket fall, prutmöjligheter lär nog försämmras i framtiden då. sedan nästa fråga är väl om det påverkar kamerans funktion någonting huvudtaget om linsen har små ojämnheter, det är ju trots allt en värmekamera. Mvh //Ulf |
|
| Prova med 3m glaspolermedel de är bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.