AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
542

E46 98-99 sedan

Tittat på en silver färgad E46 som är en 99:a men tillverkad 98, första reg i sverige 9904 och tillverkar 9808.

Är intresserad av vad man ska ge för denna?

6000mil, en ägare och köpt av BMW i tyskland ny, full service bok på BMW, manuell, sportstolar, elstolar, skinn, radio navi, sportchassi, mycket fint skick, PDC, CD väx, 17" BMW, Vinterdäck på 16" LM fälg, ljudpaket, multiratt, farth, vita blinkers, el rollo osv.

Är den värd 220.000 tycker ni eller vad är ett bra pris?
skillnaden mellan själva årsmodellerna 98 och 99 kan väl inte spela så stor roll på priset då de är nästan identiska bilar?

Over and out!

/Fredde
Mi
542
Micke R
328i -98
Med den utrustning du nämner verkar 220´vara ett helt ok pris. Har den sedan fler grejor typ Regnsensor, avbländande backspegel etc. så låter priset ännu bättre.

Mvh / Micke R
Th
59
Thall
328Ci 00:a
Det förefaller rimligt. Själv köpte jag nyligen en 328Ci/00:a med din utr +TV, 18" & lite till för 240'.
Länk
Detta är en absolut fläckfri garagebil.
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Har du kollat på BMW:s Tyska begagnat-site? Då får du en uppfattning om vilka priser som gäller där.
Länk
Mi
542
Micke R
328i -98
- Thall.
Vilken härligt ren look din bil har! Den var riktigt snygg. Jag skulle aldrig gissat att det såg så bra ut med vita blinkers fram och gula bak...

Sätter du BMW-loggor i fälgcentrum och får ner den någon cm så är den komplett, för att passa min smak vill säga! ;-)

Mvh / Micke R
Fick ner den till 200.000:- så då slår jag nog till.
Och fick med nya pirelli däck och ja det är även avblendbar spegel.

stort tack för hjälpen
Glömde fråga vad det är för vanliga fel på en sådan bil?
Mi
542
Micke R
328i -98
Vanliga fel är trötta länkarmar. När E46:an kom var de inte tillräckligt starka. Kanske har din de nya sortens länkarmar? Annars är det nog snart dags för byte, ev. pruta lite mer och byt själv.

Temostaten är en annan sak som går sönder. En konstig konstruktion som väl håller ung. 6000-8000mil.

Annars är det väl inget direkt sådär...

Kolla in tråden: Länk

Mvh / Micke R
länkarmarna är bytta likväl termostaten och temp givaren för klimaten så då är det väl bara att hålla tummarna :-)
Froz-523
Värdet på en E46 är naturligtvis beroende på om det är en 316 eller en 328...?!
Mi
542
Micke R
328i -98
- Froz-523.
Jaha, där ser man...
Man ser det man vill se - jag utgick ifrån att det var en 328:a....varifrån jag fick det vet jag inte.

Mvh / Micke R
oops, sorry glömde visst att säga att det är en 328i Sedan.

du gissade rätt Micke R :-)
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
200 kkr är ett OK pris, inte mer.

Som tur är för ägarna/säljarna har just 3-serien ett otroligt andrahandsvärde!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.