AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
15.382

Hjälp mig hitta en fin e61 !

Sida 6 av 6
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

MaCKaN_86: kan inte annat än att hålla med dig...Den gråa 530d är precis så en E61 ska se ut (dock är jag något partisk ;) men den är betydligt billigare än vad som är normalt. En sådan bil ligger oftare en bit över än under 30'€ i Tyskland.

Min E61 Länk

___
//Ulf
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Det som dock talar emot priset är att det är en inbytesbil, så han måste gett ännu mindre för den. Men sen har den bara varit i Sverige i 8 månader och varför säljer man den så snart igen? Är det ngt fel på den eller kom köparen på att den var skruvad och bytte sen in den med taskigt betalt?
Jag återkommer med chassie nr imorgon.

Jag hittade en till nu, inte så skumt pris men ändå billig för att vara en -09, dena skulle jag vilja ha, men jag är livrädd för import nu. Jag anade inte att det krävdes ett sådant detektivarbete för att kunna känna sig trygg med sin affär, man kan ju inte bara åka å köpa om den ser bra ut, eller kan man?

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Chassinr fick du på föregående sida.

WBAPX710X0B986317

Har du regnr så är det enkelt att hitta chassinummer här Länk

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Och på den vita CWG356

WBAPX71060C102089

Ej tagen i trafik så det är en nyimport.

___
//Ulf
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
jag har pratat med Autoperformance idag och jag ska träffa dem imorgon förmiddag. Andreas började direkt leta bil och förklarade att det mestadels tog hem bilar från Milano. Jag har en ogrundad förutfattad mening om att italienimport är extremt svårsålt och med lågt värde. Vi pratade om en 08, vit, m sport , läder, auto och navi prof som skulle landa färdig i Sverige för 310k. Det är inte billigt men historiken är 100%.

Jag skulle vilja ha lite feedback på det här, det är inte jättebilligt och frågan är om jag inte gör ett extra stort värdetapp IOM italienimporten. För 290k får jag en kanonfin 530d på förenade bil i Malmö, även den 7000mil, dock utan navi. För 317 får jag en med navi och hifi individual, dessa två är Svensksålda...
Man måste sätta en gräns, jag börjar komma upp bland de dyraste e61 nu.
tycker du svarade på din fråga själv Mackan. Skulle aldrig köpa en så dyr Italienimport. Import för mig är en tyskimporterad bil. Med hänsyn till stundande konjunktur så ifrågasätter jag om det lönar sig att importera för tillfället. Tror du kan pressa ner priset bra på svensksålda bilar. Det som isåfall talar för tyskimport är att urvalet är oerhört mycket större och att du säkert hittar just den bil du vill ha. Mellanskillnaden i inköpspris tappar du dock säkert den dagen du säljer bilen. Import förutsätter också att du importerar själv, annars är det ingen business enligt min mening.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kloka ord från Anders!

___
//Ulf
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Annars så flyger du till Tyskland och hämtar en själv:

Länk
Fin spec - Premium Selection + Euro Plus
Komfortstolar, Head Up Display, Webasto värmare, Panorama tak, Navi Pro, Aktiv farthållare, adaptive xenon.

------

Länk
En med M-paket men med lite mindre utrustning.
Varför betala 30-40 tkr mera för en Italienimport när du har "massor" av "fina" (har inte gjort någon djup kolla av dessa dock) av tyskar enligt nedan...Hemma i Sverige om du importerar själv för cirka 275 tkr.

Länk

Länk

Länk

BMW Premium Selection:
Länk

Länk

/Anders
Pruta ner denna annars, riktigt nice skick verkar det som :-)

Länk
läcker bil men helt fel prissatt, jämför ex vis

Länk

100 tkr billigare, dessutom hos BMW. Men TS ville väl ha en 530dT?

/Anders
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
margj811: Den 550i du länkar till är inte en original M sport, den saknar sportchassie och M-fotstödet.

Jag har fått hjälp att kolla upp den här bilen nu, reg CWG356 , chassie nr WBAPX71060C102089 : Länk

I januari i år hade den gått 16.400 mil, ägdes i 10 dagar av en kille som importerade den, bytte sen ägare och är nu sålt till en bilfirma. Jag har pratat med Solåsens bil och han blev märkbart chockad och skulle "ta tag i det här" så jag tror faktiskt han blivit lurad och att det inte var Solåsen som försökte luras. Han intygade dock att bilen var väldigt fin... Jag har en fotokopia på dokumentationen i min telefon.

Jag har nu bokat den här bilen för 285.000kr, den är i generellt bra skick, den har endast lite små lätta repor på några ställen som jag hoppas att en riktig recondfirma kan polera bort merparten av. Jag tummade på navin men fick istället LCi, låga mil, 1 års garanti och 2 års fri service. Comfortstolarna är dessutom mycket bättre än jag kunnat föreställa mig.
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Denna har jag bokat: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Tack Mackan, var ev inne på att byta bil med CWG356 - not anymore.. ;)

Sicka drägg det finns, de annonserar den med fel miltal fortfarande, samt falskt namn! (Privat)
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Synd jag inte såg denna tråden innan ..

Jag funderar på att byta min mot en F11 men har inte orkar göra slag i saken och lägga ut på Blocket

530D Touring M-sport-07 LCI aut

15000 mil ( 1 ägare innan mig)
Import av mig från BMW Osnabruck vid 10600 mil (fullservad)

Platina grå med Svart dakota läder
Aktiva Komfortstolar
Panorama
Head-up
Hifi prologic 7
Aktiv farth
Helljus ass
kurvljus
elbaklucka
comfort acess
aktiv styrning
bluetooth
aux in
värme i baksätet
etc etc

någon som är intresserad så hade det varit skönt att slippa Blocket
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Helt sjukt. Hamnade i denna tråd i ett annat ärende tidigare idag. Några timmar senare skannar jag blocket och snappar upp ett regnummer jag känner igen. Mycket riktigt är det den i denna tråd omnämnda CWG356 som annonseras ut.

Om den i januari 2011 hade gått 16400 mil verkar det otroligt att den nu 2,5 år senare gått 9000-9499 mil...

Bedrövligt.
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Och länk: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.