|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| Nr två är fin. En exakt kopia av vår E61'a dock något mindre utrustning ;-) | |
|
vet inget om firman, men har i dagarna bytt till detta namn och är nystartat, kanske läge till att vara försiktig och kontrollera extra, vad vet jag, sen att man måste ringa innan besök känns också... Men ring och kolla lämpligen, be om reg nr och gör en forskning eller lägg ut numret här så kan säkert någon hjälpa dig snabbt. /Anders |
|
|
jag ringer och snackar med honom imorgon. Att man måste ringa innan behöver inte vara skumt, det är kanske fortfarande så litet att han har bilarna hemma. En kompis till mig har autopremium och har bilarna hemma och kontor i bostaden samt ett annat Jobb och han är inte skum. Jag återkommer med reg nr. Jag vet inte hur jag kollar historiken på tyska bilar, förutsatt att den är tysk. |
|
|
Jag har läst om Excellent cars och linus bil nu, den bilen går bort. Snacka om att jag är nervös för importbilar nu, från att varit ok med tanken ser jag skruvade bilar och skumma bilhandlare överallt. Enligt uppgifter skruvar hörby cars som jag varit hos, bilen såg ut att ha gått längre (525d), rydell bil säljer smällda bilar tydligen och Excellent cars skruvade och Ultimate cars tvivelaktiga italienimport. Det här är VÄRDELÖST ju, det är ju omöjligt för mig som inte är expert att köpa en bil som inte är svensksåld med endast en ägare. Synd att den saknar navi, annars vore det ett säkert köp. Länk |
|
|
Länk /Anders |
|
| tack men jag letar bara efter e61, M-sport, automat, läder, navi och komfortpaket som minimum. | |
|
Denna då, Svensksåld och tycks ha den utrustning du räknar upp: Länk |
|
|
FinnUbbe: Den ser väldigt fin ut och är helt rätt, men jag har läst att Rydell bil säljer inbytesbilar från BMW och de flesta de säljer är krockade. BMWs skadecenter lämnar inte ut uppgifter om den varit krockad. Kanske någon här som kan kolla upp? Just nu lutar det år att autoperformance www.autoperformance.se får ta hem en från Tyskland. Jag känner ägaren väl och de är mycket seriösa. Jag har lagt iden åt sidan om att autopremiums ägare/vän till mig och jag skulle åka ner,det blir i så fall autoperformance. Men som sagt,. bilen du länkar till ser mycket fin ut och helt rätt utrustning. Är dock nervig för om den varit smälld. |
|
|
Jag har följt tråden ett tag och måste säga att intrycket är att det verkar svårt att köpa en bättre beggad bil. Riktigt tråkigt med alla firmor etc som försöker prångla ut krockade eller skruvade bilar. Hoppas du hittar en fin bil till sist Mackan_86. |
|
|
Okej, Ja jag tror nog du hittar en bil du vill ha i Tyskland. ( Glöm då inte bort distronic, head-up, night vision, elektrisk öppning av bakluckan mm. :) Länk Länk Länk Länk |
|
|
FinUbbe: det var fyra riktigt fina bilar dedär, jag hade tagit vilken som. Det är nog bara så att jag får be Autoperformance ta hem en 530d så får jag både en fin och ärlig bil men till ett högre pris än om jag hämtat den själv. Jag tycker dock att det kan vara värt de pengarna för att få en bil genom deras kontakter pluss att andrahandsvärdet är bättre om de tagit hem bilen och historiken är 100% ok. Om jag ska ha en tysk måste det bli en 530d eftersom 535d kostar mig 26 papp om året att försäkra, 530d endas 21.000 :) kul! |
|
| Mackan: Herrejösses, hur kan det vara så dyrt för dig att försäkra en 535 och en 530 ? | |
| Sjukt dyra försäkringar, jag ligger på ca 8000 för min 530D. Spelar det in att bilen är impoterad? | |
|
Finnubbe: Jag gillar verkligen att man kan köpa till en Europlus-liknande försäkring i upp till 50(!?!) månader på denna som du länkade till: Länk Mvh /Robban |
|
|
Jag ska till Autoperformance på måndag och snacka med Andreas om en bil, återkommer om det senare. Ang försäkring så är jag 25 år, bor i centrala Malmö i lägenhet utan garageplats. Här i Malmö har dessutom BMW väldigt dålig statistik när det gäller både krockar och stöld.... Ett M-paket är eftertraktat och de som tillhör någon "fallang" kör BMW eller Mercedes. |
|
|
Hej, jag såg nyss en bil på blocket som är riktigt fin. Jag får dock en skum känsla, den är alldeles för billig. Jag pratade med säljaren och han sa att den är importerad från Tyskland för drygt ett halvår sedan, inte av honom. Han har tagit bilen som inbyte. Bilen har servicebok men utöver det har han ingen dokumentation. Jag har bett om chassie nr och ska få det imorgon. Jag fick dock en tanke om att ifall bilen är skruvad, ändras serviceintervallen något då? Vad händer om man skruvar bilen, kan man inte tex se att det då till ex bara är 5000mil till byte av partikelfilter, då kan man ju dra slutsatsen att den inte gått 9000mil. Eller är det så att man ställer tillbaka intervallen separat, men då riskerar den att gå för långt innan service??? Finns det något jag kan fråga som ger mig en hint om den är skruvad? Någon som bor i Stockholm och vill kolla den? Här är bilen: Länk |
|
|
Fler skumma saker, alla bilar i deras lager kom ut idag. Företaget finns itne på google och inte på eniro. Jag är inte ute efter den billigaste bilen, men den är exakt så som jag vill ha en 5-serie!! |
|
|
Fordonsidentifikation Registreringsnummer: CPE339 Fabrikat: BMW 560 L Färg: GRÅ Fordonsslag: PB Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: WBAPX710X0B986317 Typgodkännandenummer: e1*2001/116*0230*10 Typgodkännandedatum: 2007-07-13 Senaste EU-regbevis del 1: 2011-07-20 Senaste EU-regbevis del 2: 2011-07-20 Handelsbeteckning: 5ER REIHE Upplysningar: Kredit Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2010-12-29) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 5 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2010-12-29 I trafik första gången i utlandet: 2007-09-13 Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2012-09-01 - 2013-01-31 Senast godkända besiktning: 2010-12-08 Vägmätarställning, km: 73358 Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 4228 Återbetalning vid avställning, kr: Betalningsmånad/er: februari, juni, oktober Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Har fordonet delad uppbörd ska vägtrafikregisteravgiften betalas i huvuduppbördsmånaden. Tekniska data Motornummer: Kaross: Stationsvagn kombivagn (AC) Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: 2993 Växellåda: AUTOMAT Antal passagerare, max: 4 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Fordonet är enligt uppgift försett med krockkudde främre passagerarplats. Skattevikt, kg: 1770 Tjänstevikt, kg: 1775 Totalvikt, kg: 2300 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: 2000 Max släpvagnsvikt kg, obromsad: 750 Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1200 Max sammanlagd bruttovikt, kg: 4360 Max lastvikt, kg: 525 Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Max axelavstånd axel 1-2, mm: 2886 Däckdimension axel 1: 245/45R18 96T Däckdimension axel 2: 245/45R18 96T Bandbredd, mm: Längd, mm: 4843 Bredd, mm: 1846 Höjd, mm: 1491 Drivmedel 1: DIESEL Motoreffekt, kw: 173,0 Effektnorm: EG Ljudnivå dB, vid körning: 73 Ljudnivå dB, stillastående: 79 Bränsleförbrukning, blandad körning: 6,8 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 180,0 g/km Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 5,3 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: 141,0 g/km Bränsleförbrukning, stadskörning: 9,3 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: 247,0 g/km Röktäthet, M-1: 0,5000 Kolmonoxid, CO: 0,1890 G/KM Kväveoxider, NOX: 0,1850 G/KM Kolväten och kväveoxider, THC + NOX: 0,2290 G/KM Partiklar: 0,0010 G/KM /Anders |
|
|
Länk /Anders |
|
|
Har 0705566411 ringt dig? Numret tillhör företaget: Capital Auto Scandinavia AB Vindelgatan 43 C 50465 BORÃ?S SE företaget är ej registrerat för f-skatt och moms det är nystartat och ändrade namn i augusti från ett "lagerbolag", så de har antagligen startat sin verksamhet nu, så av det skälet verkar inget konstigt. Capital Auto Scandinavia AB Org.nummer: 556852-5066 Bolagsform: Aktiebolag Status: Bolaget är aktivt Registreringsdatum: 2011-05-11 F-Skatt status: Uppgift om F-skatt saknas Länsäte: Stockholms län Kommunsäte: Stockholm Ägarförhållande: Privat, ej börsnoterat VERKSAMHET / ÄNDAMÅL Bolaget ska köpa och sälja motorfordon samt bedriva handel med värdepapper och fastigheter och därmed förenlig verksamhet. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.