|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Hej, jag var och tittade på den grå idag: Länk Den var verkligen INTE så fin som på bilderna. Det var en man i 55 års åldern som ägde bilen genom sin firma. Förardörren hade ett uppslag, nagg i färgen längs hela ytterkanten på dörren, bakdörren hade ett 15cm långt veck mitt i plåten samt att hela dörren var lite intryckt. Bagageluckan hade en rostfläck, bakspoilern var delvis omlackade och var inte lika slät samt att den hade flera märken. Innerskärmarna fram satt löst, fronten var knäckt i läppen samt normalt med stenskott. Invändigt var start-knappen helt utsliten och vit, start syntes inte längre. Stor repa på växelväljaren samt gumeringen på kåpan på ratten flagnade. Nyckeln var helt blank och BMW emblemet borta. Mannen berättade att han körde bilen som "ett jävla svin", han hade kört på en tant på IKEAs parkering och mannen hade då sparkat in dörren. Han var inte så noga med bilen, den var bara transport och han tjänar pengar på att komma fram fort. Han sa även att han fått 10 indragningar med bilen, han lånade ofta ut bilen och nu hade den stått i 6 månader men han körde barnen ibland samt körde skräp med den. Det var väldigt lätt att pruta 70.000kr på bilen men inte ens för 200.000kr vill jag ha den, den behöver en total omlack, byta diverse grejer i interiören samt att den är kört HÅRT. Han hade bytt en styrled idag, men bara den ena. Det tyder på att den andra kommer snart och han är knappast en sådan som saktar ner för farthinder, så hjulupphängningen har nog fått ta rejäla smällar och jobbat hårt. Jag bekymrade mig inte om att starta den..... |
|
|
Vilket pack det finns... Kanske någon av dessa då: Länk Länk Länk |
|
|
Eller så Tyskland nästa: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk blev några... med dagens kurs så ligger din budget på ca. 29.000 euro. Mvh Ubbe |
|
|
Men snälla nån rent ut sagt, så skulle jag inte behandlat en bil för 5000:- ens. Att ägna idioter tjänar dock inget till! Lite exempel: Länk Länk Tyckte främst den första annonsen verkade ok, kan tänka mig att det är någon som pendlat över bron och jobbat i Sverige som ägt den. Dessutom har danskar höga skatter på bilar, så de brukar också ta hand om dem till skillnad från geniet som äger den gråa. :) //Bjersér |
|
|
Kommer inte ihåg riktigt vilken tråd det var men en smart forummedlem hade skrivit ett inlägg liknande "det är inte milen som förstör bilen utan ägaren" vilket är mkt kloka ord och passar in i nästan i samtliga fal,l även här. Jävligt synd på en såpass fin kärra att den befinner sig i sådant sunkigt skick då. Snacka om slöseri med tid för den som åker o kollar på den bilen... BMW M-POWER |
|
|
varför inte titta på bilar som har gått garanterade mil o inte suspekta historik osv om ni letar finare bilar, springa o kolla bland blockes billigare o tro att dom skall vara som välservade o nyskick e som att drömma i natt mössan, nej grabbar o tjejer kolla vad ni vill ha o betala därefter så tror jag ni skall ha ett trevligt bilägande |
|
|
uffran>>Den bilen han var och tittade på ser inte jag som något suspekt objekt. Du får gärna berätta varför man skulle ana oråd? Sen att ägaren inte skött bilen är en annan sak. Jag har åkt 50 mil för att upptäcka att bilen som ägaren sa var i fint skick var en riktig rishög, sånt är jävligt surt och slöseri med tid. När jag handlar bil måste det kännas rätt med personen som äger bilen, att den gått lite längre spelar mindre roll. Med dieslar ska man nog skeptisk om de gåt mindre än 2000 mil per år. Sen är det aldrig fel att kolla annonser här på AP. De flesta här sköter säkert om sina bilar mer än genomsnittet. |
|
|
Jag var precis och tittade på den här: Länk Den hade ett litet märke vid blinkersen fram som var lackat med stift och ett lika dant ovanför bakhjulet. Förrutom det var det några små repor som kanske går bort vid polering, ex ytligt i lacken vid tröskeln. I stort var den i bra skick utvändigt men vldigt lite stenskott. En svart blank list på bakdörren mellan sidorutan och den lilla rutan var angripen och färgen bubblade sig. Invändigt var den väldigt fin men ratten var lite sliten. Jag är inte säker på om det var smuts som går att tvätta bort med medel eller om det var som den var sliten. Kåpan som är lite gummerad var lite sliten, det flagnade så att den blanka svarta plasten kom fram. Kort sagt, 2 små lackskador, lite sliten eller smutsig ratt, en angripen list. För 264.000kr får jag den rekondad och med nya däck, jag väljer då M/S däck så jag kan köpa nya fälgar och däck till nästa sommar. Bilen gick mycket fint. Är detta en bra affär? Jag har en väl som driver en mindre bilfirma som snart ska ner till Tyskland och hämta bilar, är det en bättre ide att jag hänger med och hämtar en 530d istället? |
|
|
Är lite osäker men har inte den firman varit uppe i trådar med skruvade bilar? Om jag var du skulle jag köpa i Tyskland, framförallt som du har en kompis som förmodligen har bra kontakter. ___ //Ulf |
|
|
Jag googlade lite men jag tror det är Hörbycars som det skrivits om ang skruvade bilar, men jag hittade inget mer om det. Det känns som att djungeln blir tätare och tätare... Rena lotteriet vad man får tag i för bil. Finns det någon som kan kolla historiken på bilar jag kan vara intresserad av, hur gör jag? |
|
| Vad krävs och vad kostar det att installera gps funktionen på en bil som endast har färddatorn med skärmen? | |
|
Mycket skulle jag tro. De bilar med gps har större skärm om jag inte minns fel. Sen är de dvd baserade på äldre bilar för att sedan bli hårddsikbaserade. Om man inte är händig själv kommer det att kosta en hel del. Sen blir du tvungen att uppdatera mjukvaran i bilen och de brukar BMW ta bra betalt för. |
|
| Här har du en länk till en guide som visar hur du installerar gps: Länk | |
| Då var det avgjort, det blir deffenitivt en bil med Navi. | |
| Navi är jäkligt bra att ha de få gånger om året jag behöver den. Men då duger det med en mobil fult monterad i framrutan. Förstår inte varför så många har gps som ett måste i utrustningsväg. En anledning kan vara om man reser mycket i tjänsten men annars, nja... | |
|
Använder min navigator ganska ofta, eftersom den uppdaterar mig om vägarbete, köer och annat kul som jag inte har något emot att undvika. Dessutom är det hårddiskbaserade navigatorn bra på att hitta vägar och ange sluttid som är vettig, och det är också bra info. Åsså är det kul att få anvisningar på skärmen via HUD:en :o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Letandet fortsätter, jag har fått mail ang några intressanta bilar men jag ser gärna att det blir en LCi. Denna bilen har jag kikat på ett bra tag, vad tror ni om den bilen samt miltal kontra ålder och vad är värdet om 3 år? Länk |
|
| Impotrrad? Tror det koll på dem när jag köpte min. sen sportstolar aldrig i livet du kommer ångra dig. ej samma som i e90. Hade det i min 05:a. grym skillnad! Sen e de ett helvete att sälja import bilar folk är liv rädda även om alltinh är bra och stämmer. de prutar nått fruktansvärt. jag jvet har haft 22 bilar på 10 år | |
|
Hejsan! Att leta ny bil är ett aber, det går åt mycket energi och många av säljarnas utlovade välvårdad bil, skiljer sig markant med vad jag anser en välvårdad bil är. Jag har säkerligen åkt 1000 mi i onödan i mina dagar, för och titta på en välvårdat exemplar, för att upptäcka i bästa fall bruksskick. Och bilder ljuger alltid :-) Jag skulle rekommendera dig en 535d e61, dom är oftas fullutrustade från start. Jag har ägt och kört dom flesta modeller av Bmw både privat och som tjänstebil, och kan säga att jag var skeptiskt på diesel. Men efter att provkört både 525d,530d,535d så fastnade jag direkt för 535:an. Kan säga att det är absolut den bästa bil jag har kört, visst så har jag kört roligare bilar.Men tänker jag på prestanda kontra komfort, så är det absolut den bästa bilen, och det är en bil från 05 :-) . Min förra Bmw var en M3-e46, jättetrevlig sommar bil, rolig på alla vis, men komfort njae...och 535:an ligger inte långt efter i accerelation och körglädje mot M3:an kan jag säga. Har ett tuningcip i 535:an och plockar ut ca 290-300 diselhästar, 0ch det rör på sig kan jag säga :-), samtidigt som bränsleförbrukningen ligger på ca 0,8 blandad körning, 0,6 landsväg. Och det med otrolig komfort och utan klonk i bakaxlar och vanosskrammel hehe. Utseendemässigt så saknar jag M-paketet, men det går att eftermontera för en relativt billig peng (lite höstnöje). Håller med semperfi med importbil, försök att hitta en svensksåld. Som sagt provkör en 535d :-) //Stefux |
|
|
Det är helt klart övertygande argument för en 535d och en Svensksåld vill jag helst ha, det känns säkrare vad det gäller miltal. Det är dock väldigt svårt att hitta en Svensk 535d med M-sport, det är tvunget för mig att det sitter på från fabrik, det är bara en känsla jag har som måste vara så. Jag hittade dess bilar: Lååångt hemifrån, bor i Malmö... Länk Denna har nya lådan och är på pappret kanon, men den är silvermetalic... Vad tror ni om milen? Är det ett ok pris? Länk För dyr för mig, men väldigt fin. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.