|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nån som följt Folkes mektips angående lågnivåmodifiering av business-stereon i E39:orna? Han gjorde det på en CD, och fick det att funka bra. Jag har gjort det på min bandare, som är helt identisk innuti, osv. Bara nån siffra i modellbeteckningen som inte stämmer. Men det beror ju på att det är band, och inte CD. Problemet var bara att jag inte fick min lågnivå volymstyrd!? Samma nivå hela tiden...Helt sjukt! *suck* Nån annan som gjort denna modifiering på en bandare? Suck, jag som tyckte det gick så bra! mvh/ /Tommy Power | |
|
Så problemet är inte löst? Det är inte SÅ svårt att hitta anslutningspunkterna för lågnivå ut i de olika stereoapparaterna, oftast går man på slutegens ingångar eller direkt efter volymkontrollen. En radioreparatör på orten borde lösa det, problemet med just stereo som styrs från MID-panel i t.ex BMW är att man inte kan testa på ett enkelt sätt utanför bilen. FP |
|
|
Tjena Folke.... Har varit så mycket nu, så jag har inte labbat med nå olika tester än, så därför har jag itne svarat på¨ditt mail. Ska försöka kolla lite imorrn förhoppningsvis... Är det ingen annan som gjort mek-tipset på en bandare?... Ingen som vill svara iallafall.... :-() mvh/ /Tommy Power |
|
|
Allåha igen! Nu har jag återkommit till vardagen, och har testat lite igen.... Hur jag än ställer om ljudet så har jag detsamma i subben hela tiden... Oavsett basinställning, eller volym, eller DSP... Hur tusan kan det vara så att på ett identiskt till utseendet kretskort, har det blivit så att där Folke plockar ut nivån efter dom inbyggda slutstegen, så har jag lyckats fått ut nivån innan stegen...?! Är det ingen som har gjort det här byggtipset på en bandare istället för CD:n? Svara gärna isåfall.... mvh/ /Tommy Power |
|
|
Tommy du har mail. Givetvis plockas signalen innan de inbyggda slutstegen, annar blir det högnivå. Oavsett så är givetvis signalen reglerbar, annars skulle högtalarna som är direktanslutna också gå på max hela tiden. På nåt konstigt sätt har du hittat signal med konstant nivå, dvs innan volymkontrollen i stereon. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.