|
|
|
|---|---|
|
Har ett oljeläckage som ser ut att komma mellan block och oljefilter, men det går ju inte att komma åt att se. Är det någon som varit med om liknande problem? | |
|
Min misstanke går mot packningen mellan filterhus och block Länk (#6). Det finns några trådar här på forumet där det har visats sig att just denna packning har läckt. mvh/ Anders |
|
| Ja det är ganska vanligt att packningen blir torr där har bytt ett par åt folk. Lite pyssel men brt med gen och lite till så går det bra. Packningen är inte dyr på BMW | |
|
Älskar verkligen det här forumet. Tack för era svar. Återkommer med pris och feedback efter bytet. =) |
|
|
Hur går det med packningsbytet? Behöver nog byta samma packning,skulle vara intressant att höra hur bökigt det var. |
|
|
Hej. Nu har man bytt tätning och hoppas på att det skall hålla tätt. Själva bytet för mej tog ca 4 timmar och då tog jag det lugnt och inte stressade på något sätt. Man får ta bort luftburken, fläkten + fläktkåpan, remmen till generatorn. Sedan tar man bort generator och servopump + oljebehållaren. När sedan detta är gjort så är det bara att släppa slangen till vanosen och lossa de 6st bultar som håller oljebehållaren. Gjorde jobbet genom denna instruktion som jag hittade på nätet. Länk Är det något som du undrar över så är det bara att hojta till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.