|
|
|
|---|---|
STi |
Hej jag har presis köpt en BMW 320i -86... Men jag tycker den är lite slö. Någon som vet hur man kan trimma den "BILLIGT" Jag har planer på att köpa *Trimkam *CHIP men jag vet inte vart man hittar det, och vad det kostar Någon som vet vad man kan göra för att få lite mer kraft i en 320i utan att byta motor. //Tacksam för svar |
|
Sök i tidigare inlägg ! Jag rekommenderar att du stoppar i en större motor (323 eller 325), då det ger mest effekt för pengarna. Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
Precis som braxen säger så byt till en 2,5l m20, istället för att lägga pengar på din 2 litare. Kam och chip kostar mer än vad du ger för en frisk m20 b25 + att det är mindre jobb att byta hela motorn än att trimma den du redan har. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Varför är alla E30 ägare så negativa till att byta till större motor? Har jag missat något som är dåligt med detta? Vad säger SBP om detta? Själv skulle jag sätta in en m50 motor! =) /Manray/ |
|
STi |
Vad är meningen med att köpa en 320i om man ändå ska byta motor i den. Då kan man ju lika gärna köpa en 323/325 direkt, eller? Men vad skulle det kosta om man köper kam och trimchip till en 320 motor? Jag är inte så glad åt att byta motor för jag har inte tillgång till dom grejerna så att jag kan byta... Därför är det enklare för mig att byta kam och chip... Hur stor effekt ökning kan jag få om jag bara byter kam? |
|
Meningen med att ha en 325motor i en 320 är att den då har billigare försäkring än om det var en äkta 325 ! Och sedan går det fortare =) Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
imenhoteb |
varför är alla så negativa mot en mindre maskin typ 1,8-2-2,3 liters...!!Varför tror alla att man automatiskt får en snabbare bil med större motor.......ta min Bmw 02 som jag köpte i våras!!!5000 kr gav jag för den....en 1975 års mod....kan ju va värt lite bara års mod....besiktning mm...700 kr för förgasarna....600kr för bränsleregulator....500 kr för en begad turbo....600 kr för en ic....dump har jag annars så kostar den 278 kr....enligt bäckis så satt det en trimmkamm i bilen...(han hade tydligen ägt den)....900 kr för ett dubbelgas vajer....grenrör 0 kr för jag har gjort det själv...har monterat grenrör..turbo ic.. oljan in å ut jo vist!!!tråg packning för 108 kr...vatten in å ut... såna slangar har jag liggandekopplingar fån en annan turbo....kosta 300 kr.. hela turbon...backa tändingen gör jag med en två ingångs vacumklocka från en audi kostnad??0 kr??..har avgasrör ut från turbo kvar...kosta 0 kr en koppling från turbon...som jag fick från garage polarn brevid...volvoturbo...tryck burken(plenum)..sponsras från jobb 18/8 stål..rundbockad med kupor på ändarna...fan hälde olja i motorn i dag....Kosta gissa.......................0kr helt okej ny olja...ett filter från biltema...?kr.....kommer väl å gå åt nån krona till... men.... den där maskinen på 100 hk kommer säker å skrämmas lite i alla fall...om nu allt funkar ??å det tror jag för jag kommer väl bara å trycka 10 psi först!!bilen borde va ute i juli. Hade ner tråget härom dagen!!rätt så lätt på en M10 motor,,,motorn e liten å lätt.. i gämnförelse med en 6 cyllare....4 st rör till turbon....tål en hel del turbotryck...kan tryckas rakt av...mycket beror på bränsle tändig laddtryck...Detta är en riktigt snål trimmning...tänk då hur den skulle gå om jag blöjde ner 100000kr på masinen...1,6-2.3 är inte slöare det beror på pengen å meken!!!slår ni min snåltrimmning??....hitils knappa 4000 kr... |
|
lol =) /Manray/ |
|
STi |
Jo jo. visst försäkringen blir ju billigare men hur blir det vid besiktning och det där? Och för det andra. 320 karossen är väll inte byggd för en 325 motor, Finns det ingen risk att den ger efter... bromsar fjädrar vad vet jag... Är inte så inne på det där än men har en annan som ska lära mig... |
2CooL |
Då är det inte lönt att dom bygger 316,318,320.. modellerna. eller |
|
"försäkringen blir billigare" men hur blir det sen om du smäller och skadar dig själv ovh andra? (jag moralpredikar inte jag ställer en fråga) ;) |
|
|
Imenhoteb, skulle bli aningens angenämare att läsa det du skriver, om du använder punkter eller liknande med förstånd, kul att höra om budgetbyggen osv, men det är bättre att inte stressa igenom inläggen man gör utan ta det lungt så blir det trevligare för alla att läsa. /mvh Viktigpetter ;) /mvh jocke |
|
|
Färsk tråd... :-) /Micke |
|
| pinfärsk, bara 2 år mellan inläggen... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.