|
|
|
|---|---|
|
Hoj. Har ställt lite frågor på detta forum tidigare om min "sata-bil". Eftersom att jag blev less på den så ställde jag av den och lät den stå å skämmas.... Nu tänkte jag ge den ett nytt försök innan jag slänger ut den på Blocket som reservdelsbil! Historien om den är: går bra när den är kall men när motorn blivit varm och man stänger av den , nästa gång man startar upp den så går den asdåligt. Låter som om den bara går på 5 burkar , måste ge den rejält med varv för att den ska dra ordentligt. Så om man stänger av motorn och drar ur kontakten til Lmm så kan den bli okej igen. Testade då att byta Lmm , kamaxelgivare. Men utan nåt riktigt resultat. Lmm inhandlades iof på bilskrot den gick skitbra på den i ca 30 mil , sen samma visa. Har alltså idag kopplat upp den och fått följande felkoder: P0303 , P0500 , P1622 , P0340. Kan någon/några av dessa felkoder bidra till den minst sagt taskiga gången? Kan oxå tillägga att ABS lampan vill lysa i tid och otid...oftast slock när motor är kall men sedan när motorn blir varm så tänds den...inga felkoder på givarna. Men kan det vara så att det är styrenheten som jävlas? Blev mycket och rörigt det här , men tacksam för svar. För gillar verkligen bilen när den går som den ska... Mvh Peter Lindgren | |
|
låter som en mildare version av mitt problem Länk Imorgon eller lördag blir det nya tag med den (då jag förhoppningsvis fått mitt carsoft). Om jag löser mitt ska jag säga vad det var så kan du se om du har samma. Berätta gärna om du löser ditt också för den delen |
|
|
hej! felkoderna pekar mot både temperatursensorn på kylaren och kamaxelgivaren. Har du kontrollerat dessa. tempsensorn skulle kunna orsaka dina symptom om den missvisar när bilen är varm! Lycka till! |
|
| Vilket bra svar av kurdoo, det är precis vad jag har börjat misstänka på min, har missat just den tempen nämligen. och nu blev jag ännu mer misstänksam mot den | |
| byt inga delar i onödan, med INPA och en Kinakabel kan du kolla om alla givare ger rimliga värden kall/varm. | |
| INPA? | |
|
INPA skulle vara bra till hjälps! oscilloskop funkar lika bra. ibland kan givare vara defekta, dvs. att visar bra siffror och ibland dåliga. Man får inte glömma att kontrollera bränsletrycket också i railröret. kontrollera även vakuumslangen till till bränsletrycksregulatorn. den kan vara uttorkat! |
|
| Tack för det. Ska kolla tempsensorn då. Mvh Peter | |
| Sök på INPA / Ediabas så finns lite läsning... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.