AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
449

Problem med c-lås E28

Har lite problem med c-låset på min 528i-83. Det är så att det bara går att låsa/låsa upp från bakluckan, endast då låses alla dörrar upp. Om jag låser/låser upp på någon av dörrarna så är det bara den dörren som reagerar. Vad kan det vara för fel?

www.malte-racing.com
Hmm, låter konstigt med bakluckan, men ta en liten titt bakom högtalaren vid förarfötterna, där sitter det ett par stycken kontakter (buntade kablar som går in i kontaktdon), dessa är för b la centrallåset och kan ha hoppat ur. När jag öppnade denna plats för att leka med ett larm som skulle installeras så bröt jag kontakten med samtliga dörrar just där, men provade aldrig att låsa via bakluckan dock.

Prova peta lite i kontakterna, alternativt även med kontaktspray.

En vild gissning, men ändå en gissning.
Tyvärr finns det inget Wiring Diagram på Länk för din årsmodell, men på adressen Länk har du skissen över dragningen på en -87, det kan hända att det är samma system på -83 ju.

Detta kan betyda att det tidigare meddelandet jag skrev inte stämmer, men väl värt ett försök att kolla upp tycker jag.
marcusbj: tack för tipset, ska dyka ner och skruva bort högtalaren så får vi se vad jag hittar.

www.malte-racing.com
Ras.mus
Kolla helt enkelt kontakterna i dörrarna! Där går nog 5 sladdar varav 2 är för att styra resten av dörrarna...

Är det inte där så är det bergis en kabel vid huvudenheten (var nu den sitter). Så följ kablaget från dörr och inåt så går det nog fint.
Har för mig att bakluckans motor ligger på en separat kanal, stämmer det? framdörrarna ligger nog på samma eftersom det inte går att öppna på någon av dem.

Vid närmare eftertanke så är det nog den sladden som går in i huvudenheten då som är loss eller har brott...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.