AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.630

info om BMW 545 touring 04

Hej jag är intresserad å köpa en 545 touring som gått 17.900 å kostar 179.00 finns å se på bilhandlare HK,s hemsida från södertälje kan någon ge mig lite info om vanliga fel på denna modellen å om priset är ok finns nästan allt i bilen i tillbehör

ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
kolla begagnatguiden här på sidan:

Länk

Tack det skall jag göra
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Fyndigt att sätta priset efter hur långt bilen gått, blir dyrare ju längre den går :)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
melzen - för 179,00 så skall du inte klaga :o)

----
BMW CS #6212
:-) skrivbordsnisse har vart i farten tack för påminnelsen skall naturligtvis stå 179.000 kr
Melzen :-) fyndigt det kanske är bra köp då värdet bara ökar ;-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tillbaka till allvaret igen - har du fått svar på dina frågor, Reijo?

----
BMW CS #6212
Nej inte direkt. läste lite på vanliga fel på 5 serien, men det mesta gällde nog 525 touring, jag har inte ägt en bmw sedan 70 talet hade en 1800 :-) , å vill gärna prova på en 545 touring 04, skulle vara kul å veta om det brukar vara el eller annat problem med den modellen. eller någon annan 5 serie touring som man kan lita på
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
Reijo>>Ja det vore ett klipp om den ökar ju mer man kör....

Jag drog mig till minnes att jag skrev något om 545 motorn i beg.guiden.

Problem med kylrör 545
Ett kylrör på 545 motorn kan släppa på grund av av dålig vulkning. Det är svårt att komma åt detta men det ska finnas en amerikansk ”uppfinning” som förenklar bytet.

När jag skrev den guiden sökte jag en massa på detta forumet och ett engelskt om ja inte minns fel. Tror jag har täckt upp de "stora" typfelen men sen finns det ju alltid någon som råkar ut för något helt annat och är i stort sätt ensam om det.
jadå det läste jag om kylröret tackar för tipset å visst kan det komma andra fel . Jag får vara nöjd med svaret å tack för hjälpen kanske blir så att jag skaffar mig en 545 touring . finns ju så många fina BMW å välja på :-)
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
Borde gå att göra en bra deal på en 545 då nästan alla vill åka diesel nu för tiden och då helst snål-diesel med mycket extra utrustning.

Inte som för i tiden då stora motorer var lika med välutrustade och små motorer snikutrustade.
Ja diesel är mångas favorit modell idag å det ligger även i mina tankar som sagt finns ju så många fina modeller att välja på ä jag är sugen på å prova en BMW igen har haft 1800,ford, saab 900 t,seat å skoda suberb , förut
Men diesel erbjuds inte med rätt antal cylindrar, det är inte okej. Varje gång jag kör något annat en V8 är det något som fattas. Så varför nöja sig med ett fordon när man kan köpa en BIL!

Stephan

540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa.
Ja samma tycker jag skall det vara så skall det vara en bil :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.