AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.725

Generator e36, kan man byta från bosch till valeo tex?

be
83
berraz328
328im - 96
som frågan lyder... kan man byta bara fästena passar så att säga på en e36a? eller måste man ta en valeo om det sitter en sådan från början?
tänkte så länge fästena stämmer och att den snurra samma håll så borde de väl funka?
Det är samma.

Märkena skiljer för om jag minns rätt som en annan förklarat om tex den ena leverantören inte kan levera i tid, så kan Bmw få från det andra stället så länge.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
be
83
berraz328
328im - 96
testade idag å är tyvärr inte samma, bosch e grövre och får ej plats tyvärr. dock hade de gått om bosch hade suttit å sen kasta dit en valeo.
Stämmer detta?
al
231
alefors
525-92
523-99
520-93
Jag har nyligen bytt generator i min e34 med m50 motor. Hade VALEO 80ah från fabriken, satte dit en BOSCH 90ah. Inga problem alls. Nu har ju du en e36 men så stora skillnader ska det väl inte vara, eller ???
Tack för ditt svar! Jag ska dock byta från en m52b28 med valeo till en bosch som har suttit på en m50b20 med vanos. Där så skulle jag ej bli förvånad om det inte passar då det är olilka motorrer och generator fäst ju i oljefilter huset och det kan ju skilja mellan m50 och m52. Snälla är det någon som vet?

Mvh
Ingen som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.