|
|
|
|---|---|
|
Fått presentkort där jag får "äga" en av dessa bilar en heldag. Vilken ska jag välja o varför..? | |
|
Jag har kört båda, senast körde jag en Cayman S-07, bullrig som tusan, dåligt klipp i den före 5000 varv...inget för mig! Boxstern har ju iofs likadan spis men den är ju öppen och det blir en helt annan körupplevelse, ljudet från boxer motorn är grymt över 5000... Mitt val Boxster! Mvh Peter |
|
|
I det här vädret - absolut Boxster. ------- //Lövet |
|
| Det är ju i princip samma bil så du behöver bara bestämma dig för om du vill åka med eller utan tak. Tar du Boxstern så kan du ju välja efter vädret hur du vill ha det den aktuella dagen. Schysst presentkort för övrigt, båda bilarna är riktigt roliga att köra. =) | |
| Antalet soldagar i Sverige är lätträknade så jag skulle nog ta en Cayman. | |
|
Cayman är riktig sportbil, och om du ska köra på bana, är valet lätt. Ska du bara glida omkring ska du välja Boxster. mvh Marin |
|
| Boxster S är inte så tokig på bana heller även om Cayman S är snäppet värre iom fast tak. Skiner solen är Boxster S det rätta valet. Jag har aldrig varit så solbränd som den här sommaren ;) | |
| Roligast har du för övrigt med en manuell låda! Vet inte hur det är med nya Boxster/Cayman men 986 startar på 2:an om du inte ger järnet vilket gör att den känns rätt seg i lugn trafik. | |
|
Är det hos Europcar? Har inte de en Boxster "vanlig" och en Cayman S. Då är valet lite mindre svårt... Hur som helst, vill du gasa skall du välja en Cayman. Vill du glida skall du välja en Boxster. Tror inte du kommer att känna dig bekväm att gasa på så här första gången i en bil utan tak du inte känner dig hemma i. Du kan också överväga att lägga till själv för att få en 911 istället, om det alternativet finns (ex Europcar). Det lär vara automat, men nu för tiden är det PDK så det gör inte ont om man skall lägga 80-100 mil eller så på ett dygn.... |
|
|
Som någon skapade en tråd om tidigare idag. "Det är otäckt att köra cab" =) Man känner sig för övrigt hemma i dessa bilar ganska omgående. Lättkörda, välbalanserade och full kontroll direkt. Självklart ska det stå ett S på luckan. Kopplingen är trögare men du har vant dig efter 1km. Men sitter du bara i bilkö så är ju PDK naturligtvis skönare, och betydligt trevligare än Tiptronic-lådan. Förstår inte tänket att man inte kan gasa i en Boxster. Personligen hade jag valt en S före en vanlig Carrera. |
|
|
Jag har tillbringat några år på Porsche-klubbens forum och efter vad man läst där så går det alldeles utmärkt att köra Boxster på bana. Sen så tror jag nog inte TS är ute efter att sätta några varvrekord med en bil som han får "låna" en dag heller... Men visst, jag är rätt sugen på en Cayman S (eller ännu hellre en R om några år) och hade personligen tagit den, men som nämnts tidigare, väljer man Boxstern för en dag så har man möjlighet att välja själv om det är att glassa i en cab eller inspirerad körning som gäller. Eller kanske båda delarna då. |
|
| För övrigt så hoppas jag att TS följer upp tråden och talar om vad valet blev. | |
|
GE: Dito. -Nå? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.