AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.430

Var sitter styrboxen?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Vart i bilen (E34 540 -94) sitter styrboxen för "Electronic Trottle Control Module" / ADS II? Enligt mitt elschema ska den sitta bakom höger främre högtalare. Det gör den alltså inte, inte på min -95a heller.
_K
3
_Kimpa_
328i Touring -96
Den ska sitta under hanskfacket på dom där om ja inte har helt fel

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Ok, vet du mer exakt vart? Jag har varit där och rotat en del med fläktsvärdet på sistone och jag kan inte minnas att jag sätt någon styrbox. Hur ser den ut?
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Bentley säger "Behind RH footwell speaker grille".

Så lossa kickpanelen på passagerarsidan, så bör den sitta där någonstans.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Ja, men som jag skrev så sitter den inte där. Tro mig, jag har dubbelkollat.
De brukar inte ha fel, jag har hämtat samma uppgifter ur BMWs egna manual dessutom, men det sitter ingen styrbox där.
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Oj, hur trött var jag när jag läste den här tråden!?! Missade att du redan tittat där (hur jag nu kunde missa det).

Mysko att även BMW har fel (gissningsvis har Bentley hämtat informationen från BMW och felet har propagerat vidare därigenom).

Då är det lite värre, då vet i tusan var den sitter...
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Nej, jag vart sne som fan för jag fick skruva ner min custominstallerade högtalare som satt med 12 skruv för att märka att det inte fanns något där :P

Jag ska nog kolla i min silvriga på förarsidan om den sitter där, blir att göra imorgon.
ja
2
jauakom
523i touring -98
Jag hittar inte min styrbox på en e39 523 - 98. Har dock inte tittat ordentligt, tänkte söka ett snabbt svar här om någon hinner svara innan min lilla kvällsmat! :)

/jocke
_K
3
_Kimpa_
328i Touring -96
den ska sitta under hanskfacket mot framskärmen till lågt upp, så böjer du dit ner och tittar upp ska du se den då du demonterat allt, sitter den inte där så ska den sitta under huven mot torpedväggen på vänster sida om du står framför bilen.. Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.