|
|
|
|---|---|
|
Behöver lägga nytt runt domkraftsfästena fram. Vad är det för slags massa och var köper man den? Alltså som sprayburk eller för tryckspruta. Pensla på skulle ju se förjäkligt ut så det funkar inte. Vanlig bodyspray blir inte samma struktur märkte jag, även om det nog skulle duga i värsta fall. Tacksam för tips! Internationellt E34 M5 register Länk | |
|
Jag använde mig av Hagmans Body sist, vart kalas tycker jag. Spruta hela tröskeln om det skiljer i strukturen? |
|
|
Tack för tipset. Hagmans har jag inte testat. Får kolla hur den är. Vi ska måla hela bilen samtidigt så då är det nog lika bra att ta det komplett på trösklarna också. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Snart dags för mig att spraya trösklarna. Fast nu i första rundan blir det bara den lilla biten framför dörren. Japmax : Var det Hagmans Carosol Body Elastic, Body, eller Body Spray du använde? Länk Länk Länk Skillnaden mellan Body och Body Spray verkar bara vara att Body är 1L flaska och Body Spray är 0.5L sprayflaska. Har tidigare använt Corrostabil Body Special Svart (art.nr 21081) på några ställen under en E30, och verkar ha fungera fint. Japmax : Har du några bilder? Sprutade du hela tröskeln? Hur blev texturen? Skulle texturen skilja sig rejält så kan man ju spraya hela tröskeln. Någon som vet hur bra dessa body-sprayer fäster/torkar/sitter om man sprayar de ovanpå existerande original rostskyddsmassa? Fungerar det att slipa med grovt sandpapper eller smärgelduk och rengöra noga och sedan spraya? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.