|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Undrar om det är möjligt att ha både antispinn och diffbroms i en E34. Jag har för mig att jag hört att det var lite "antingen eller". Jag har köpt en 535i -89 som har fungerande ASC antispinn med en grön knapp på mittkonsollen. Med antispinnet avstängt verkar den dock ha diffbroms. Ställer man ena hjulet på grus och andra på asfalt spinner den på båda. Ställer man sig och gasar runt i en liten cirkel kastar baken runt. Enhjular aldrig i kurvorna. Vad tror ni? Dennis | |
|
Vanlig ASC fanns med LSD, men ASC+T gick inte att kombinera. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Alpina B10 BiTurbo har alltid Diffspärr och ASC (byggd på 535i). Det går utmärkt att eftermontera Diffspärr på bilar med ASC+T, trots att det inte gick att få från fabrik. Till en 535i E34 var det som sagt fabriks tillval med både ASC och diffspärr. Stephan 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
| OK, då är det en vanlig diffbromsad 210 med ASC jag har då. :) Tack. | |
| Spinner den på båda hjulen om ena står på grus och den andra på asfalt? Det låter som lite mer än original 25% diffverkan :P | |
| Alltså jag har ju inte stått fast med den och bränt men om man drar iväg hårt med ena hjulet på grus drar den rakt, skriker i däcket och blir spår på båda sidorna. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.