|
|
|
|---|---|
|
Håller på och kollar efter en Navi02 eller 03 enhet ifall jag inte skulle lyckas få liv i den jag har nu. Har då letat en hel del på Ebay i USA eftersom de brukar ha mycket trevliga preiser på delarna där. Navi02 och 03 ska ju vara plug & play-kompatibla och det ska inte behövas nån programmering däremellan. Men finns det nåt annat som kan ställa till med problem just om enheten kommer från USA? | |
|
Hej, "Men finns det nåt annat som kan ställa till med problem just om enheten kommer från USA? " Ja, TMC fungerar ej eftersom USA mdellen saknar funktionen helt. Du behöver koda enheten till bilen och då kommer TMC att fungera i Navi03. George |
|
| Har du själv erfarenhet av att koda om nav-enhet? | |
|
Hittade en gammal tråd och såg att du gjort en hel del moddar på din E65, navi03 + Display mm. Var hade du köpt din navi03? Har du koll på hur det är med övriga moduler, vilka som behöver kodas in eller inte? Vem var det som gjorde din kodning? Behöver antagligen byta HKL-modul för bakluckan, TCU-modul för telefonen samt kanske nav-modulen (om jag inte får igång min efter att ha öppnat den...). Eventuellt behöver även Logic7-förstärkaren bytas också... |
|
|
Hej! Var hade du köpt din navi03? USA ”Har du koll på hur det är med övriga moduler, vilka som behöver kodas in eller inte?” man behöver koda in en USA navi men inte om det är köpt från EU ”Vem var det som gjorde din kodning?” jag men lite riskabelt, BMW kan inte göra det eftersom NAVI03 tillhör inte bilens integrationsnivå. Observera att om din bil måste programmeras dvs. ny software eller BMW behöver byta ut en modul till en ny så kan inte BMW utföra det om Du har en okänd modul typ NAVI03. Det är därför viktigt att behålla den gamla modulen och lägga in den innan man åker in till BMW för programmeringen. Byter du en modul mot en beg. med samma artikelnummer från skroten, så upptäckts det av BMW vid prgrammeringsförsöket, där måste du godkänna att BMW utför kodningen på din risk eftersom modulen är inte ny. Mvh George |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.