|
|
|
|---|---|
|
2008 model E60 520D 1:e service: 30613km 2:e service: 48844km 3:e service: idag 61834km Är det normal? | |
|
En BMW vill ju ha service beroende på körstil, har du lagt om din körstil eller om bilen inte haft samma ägare (=Samma körstil eller samma körsträckor) hela tiden kan det förstås ändras! //Bjersér |
|
|
Har du kollat i I-driven vilka servicepunkter det gäller? Det kan bli ett par täta intervaller följt av ett längre beroende på vad som ska göras. |
|
|
Nu spekulerar jag bara, men det är kanske inte helt otroligt att BMW's "fria servicar" dras ut på i det längsta vad gäller miltal s.a.s., och sedan när den gått ut då indikerar I-driven service oftare...av någon anledning :) Tycker mig märka även på farsgubbens serviceschema att det blir ett och annat servicetillfälle ganska direkt efter den fria servicen som inte fanns tidigare, typ "fordonskontroll"(fritt översatt från I-driven) ganska så snart.. Men som sagt, bara spekulationer från min sida och ingenting som jag fått veta eller så.. Mvh Janne. |
|
| Min gissning är att din första service är oljebyte, andra är vehicle check + kupéluftfilter + bromsvätska och den tredje är oljebyte igen. | |
|
Nej, den tredje har bytad ingenting. Konstig. 520D är snål på bränsel men det kosta för mychet om man får skicka bilen till service så ofta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.