AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.809

Värde på en M ratt?

sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Har en M ratt liggande och tänkte lägga ut den på blocket. Kollade lite på Ebay, hittade ingen med M färger i stygnen som denna är, om det spelar roll?
Har knappar för volym/byta låt & farthållare
Var är en sån värd?
PS: ingen airbag
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Är själv ute efter en M-ratt, men en utan airbag är uteslutet. Vet inte om flera tänker som jag, men jag betalar inte en spänn för en ratt utan airbag.

Brukar kolla på Ebay och där handlar det om under en tusenlapp för en komplett ratt med airbag. Tyvärr är det ingen som skickar till Sverige...

En ratt utan airbag ligger på ett par hundralappar på Ebay.
Du tjänar nog mest pengar på att kasta den på tippen direkt tyvärr. Kan inte se att någon köper en ratt utan airbag.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Om det är en ratt med M-färger så kommer den förmodligen från en M-bil och då borde du kunna hitta köpare tycker jag. Att få 500 kr för den, om den är i fint skick, tror jag inte är några problem. Prova att lägga ut den på blocket och även här på börsen.

/Rickard
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
800kr fick jag iallafall, blev såld på 3dagar.
Tack för hjälpen, även om del var lite väl negativ ;)
Verdi
Ni som klagar på att den är utan airbag vet väl att man kan köpa en airbaginsats separat?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Vad kostar en sådan?

///BMW - Was sonst!
Verdi
Vet ej. Beror väl på vilken ratt det är. Årsmodell osv. Men ett par tusen?
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Enligt RealOEM så kostar en airbag till en sportratt som passar min bil 848dollar. Då kan man ju räkna ut på ett ungefär vad den kostar i Sverige.

Tror att jag avstår...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.