|
|
|
|---|---|
|
Hej, Köpte en Bmw M3 -02 Smg-2 Jag ska ta det från början, När jag körde hem bilen så märkte jag att sidospeglarna inte fungerade: När jag kom hem gick jag över säkringar m.m Hittade att (om jag inte har helt fel för mig') säkring 27 fattades. satte dit den och sidospeglarna fungerar igen... Där efter börjar problemet... En gul lampa på instrumentpanelen börjar lysa (ser ut som ett kugghjul) den indikerar att det fins ett problem med växellådan! När bilen växlar i lägre växlar tex 1-2-3 så hoppar bilen till 2 ggr ist för en gång när man växlar. 4-5-6 vxl käns det lite mindre men det fins där fortfarande. Lådan har även problem med att lägga i 3ans vxl och den kan hoppa ur 6ans vxl ibland. Om jag ställer bilen över natten så kan problemet försvinna över natten, sen kan det dröjja 1timme 12timmar 1dag 2dagar så kommer problemet tillbax, Jag tog ur ovanståend säkrig igen och väntade 2 dagar, satt tillbax den och sen dess har problemet varit borta... hoppas någon har några ideer eller kan hjälpa mig. Tack på förhand | |
| Hej hade samma problem som dig när jag köpte min m3.Du har glömt stänga huven ordentligt när du bytade säkring. | |
| Maila Victor på Schmiedmann. Han har också haft problem innan med sin låda. Kan säkert ge dig tips. | |
|
"SMW M3 Power" kan det bli ett fel i växlingen om man har huven öppen när man bytar säkring? "Clintan66" ska göra det. Tack |
|
|
Här är en annan länk som det nämnts om huven också. Länk Gå in på sök inlägg (smg låda) och det finns massa olika om något där kan leda dig/ hjälpa dig rätt Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Jag säger inte att det är så ,men när ja hade glömt stänga huven hade jag samma problem efter att fyllt på spolarvätska ,hade glömt att trycka till huven ordenligt ,hade samma symtom då.............. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.