|
|
|
|---|---|
|
Hej, Efter en långresa till Norge så kontrollerade jag felminnet på min bil. 540iA -99. Har inga problem med varken värme/motortemp eller läckage av glykol. Om jag förstått detta rätt så finns det lite olika saker som genererar en sådan felkod? Elektroniskstyrning av termostaten, felaktig termostat, eller låg kylarvätskenivå/luft i systemet? Denna felkod fanns inte innan resan. Vad tror panelen?? E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 08/01/11 17:18:02 ECU: ME72KWP1 JobStatus: OKAY Variant: ME72KWP1 ------------------------------------------------------------- RESULT: 1 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 140 Output Thermostat Map cooling Error frequency : 19 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Engine speed 1520.00 /min Engine temperature 96.00 Grd C Intake air temperature 27.00 Grd C Supply voltage 13.66 V Error occured 2. times at: Engine speed 1600.00 /min Engine temperature 96.00 Grd C Intake air temperature 27.00 Grd C Supply voltage 13.56 V Error occured 3. times at: Engine speed 1320.00 /min Engine temperature 103.50 Grd C Intake air temperature 42.75 Grd C Supply voltage 13.56 V | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nja är en kod som kommer om det varit dåligt med vatten i termostathuset/luft tex. Då kan den inte jobba som den ska. Eller så är termostaten felaktig. En vanlig förekommade felkod som kommer på M62 utan att det behöver vara fel på termostaten. Ta bort felkoden den och kör en ny diagnos efter ett tag, återkommer den kan det ju vara dags för termostatbyte, kolla också den elanslutning som finns så att kontakten är ren och snygg,motorstyrningen kan öppna termostaten på elektrisk väg (likväl som den kan öppna sig själv som en normal termostat) kan ju vara kontaktproblem till DME också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.