AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.473

Avsluta dina trådar!

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Mycket finns att hämta ur alla de frågeställningar som dyker upp här, men är det bara jag som tycker att forumet skulle bli bättre om trådarna avslutades? Vore en trevlig gest från den som startat tråden och fått en massa tips och hjälp, att också avsluta den med hur det gick. :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag håller med, har säkert själv varit dålig på det. Men det finns så oerhört många frågeställningar som faktiskt aldrig blivit riktigt avslutade. Satt och läste på om Spotify + USB och det finns ett antal trådar, men ingen som är riktigt avslutad. Håller med om att det verkligen skulle höja forumet.
Håller fullständigt med RL!

Det borde vara en självklarhet att avrapportera, vare sig man löst eller inte löst problemet. Fast olösta problem finns väl knappast? Vad det än handlar om för fel, måste de väl ha åtgärdats på det ena eller andra sättet? Om så på verkstad.

/Lennart
Visa användare
ProPro-medlem
13.403
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Håller med!

Att följa upp/avsluta trådar ger ett otroligt mervärde i trådens informationsvärde. Mycket mer än vad de flesta tror!

Det gör inngeting om man startade tråden för en dag, ett halvår eller fem år sedan - uppföljning ger alltid mervärde! För sökfunktionen är ju till för att kunna vaska fram denna information igen. Just sökfunktionen är något som folk ibland glömmer bort. Man mäter ju först, sedan sågar man. Man borde således också söka först, sedan skriva :-)

Ibland ser man tyvärr avslut som "Hittade felet, tråden kan låsas/tas bort". Då har man tyvärr förvirrat bort sig i vad forumen egentligen är till för och börjat uppfatta forumen som någon typ av service/support-avtal som man enskilt kan använda sig av.

Forumen är ju till för att alla ska kunna diskutera både problem och lösningar, men självklart annat också (fast ofta handlar det om problem och hjälp man behöver kring detta).

lenwib : Jo, vissa fel kan bli lämnade oåtgärdade. När jag frågat om uppföljning på trådar har svaret ibland varit "vet ej, sålde bilen några månader senare" eller liknande. Så vid ägarbyte är det rimligt att frågan inte följs upp.

Eller att man bestämmer sig att leva med felet (tex mer ett skönhetsfel och kostnaden är alltför hög för vad det tillför) - men även då är det intressant med en notering om detta i tråden (fast många kan tycka det inte ger något mervärde i tråden).
bmw-slangen: ok, då. Sälja av problemet eller fortsätta att leva med det, det är ju också "lösningar". Likafullt är det intressanta uppgifter, som du också säger.

Men det är den totala tystnaden, som vi alla tre (så långt i den här tråden) reagerar mot.

/Lennart
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag ansluter mig till klubben.
Jag ansluter mig likaså.

Hur skall denna tråd kunna avslutas? ;-)

mvh/ Anders
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Håller med helt. En av de mest intressanta ärendena på länge är ett gammalt ärende i 6-8 serieforat om bromsar på en 8 serie bil som nyper efter en tids körande. Jag kommer att lägga lösningen till min livserfarenhet om TS hittar felet.

Ps. Jag är så extremt nöjd med mina bilar nu, särskillt z3an går som en dröm på gräddsås. Ds.

Riwa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.