|
|
|
|---|---|
|
Idag under min lunch på jobbet så märkte jag att ABS/DSC-lampan samt bromslampan tändes på min e46 -01. Utöver det så blir bromspedalen mjuk efter några sekunders tryck. Märkte när jag kom tillbaka till jobbet att den trycker ur sig bromsvätska när man pumpar på pedalen. Det verkar droppa från mitten av bilen, en bit bakom framdäcken. Motsvarande position inne i bilen är mellan instrumentbrädan och växelspaken(alltså inte inne i kupen ;) utan på motsvarande position) Någon som har något bra tips på vad det kan vara som läcker? | |
| Troligen läcker slavcylindern till kopplingen, eller ev. ledningen till denna. Det ska i.o.fs. inte påverka bromsarna då det sitter en skiljevägg i den gemensamma behållaren. men kolla hur nivåerna i kamrarna i behållaren ser ut till att börja med. Men läcker det när du trampar på bromspedalen så kan ju vätskan leta sig fram lite konstiga vägar innan den droppar ner. Har du kollat så att det är bromsvätska som droppar, för AC:n har en kondensdränering ung. där du beskriver. | |
|
Har inte kontrollerat att det verkligen är bromsvätska. Utgick ifrån det eftersom det droppar när man pumpar på bromsen och att pedalen känns skum. Men helt klart värt att kontrollera. Var ute och körde en sväng nyss och märkte att antispinnen inte fungerar samt att ABS:en inte heller verkade helt kry. |
|
|
Slå ett öga på din bromsslang också som går från bromsoket. På min för något år sedan, så hade något gnagt på bromsslangen. Vet ej om det var fälgen som tagit i eller om den bara kommit snett. Ta av fälg och be någon annan bromsa utav helvet och se om du kan lokalisera var det kommer ifrån. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Antispinn och Abs går på givare tror inte det beror på bromsvätskan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.