AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.504

Sänkning 120 m

St
14
Stefsko
120i - 10
Någon som vet hur mkt M-modellen är sänkt (om den är sänkt) i förhållande till vanliga? Tänkte köpa sänkningssats, men inte lönt om den sänker 10mm känns det som :)
Det ska vara 15mm fram och bak, iaf måtten som går runt, har inte kontrollmätt själv ;)
St
14
Stefsko
120i - 10
Ja okej :) Hm, då blir det 25mm med dem jag tänkte, fram iallafall ... är det lönt tro, hehe
Det är bara att lägga 100kg betong i skuffen och gjuta betong i alla tomrum fram, så har du din sänkning för några hundringar. Eller var det inte så du tänkte? Då får du förklara lite mer vad du har för förutsättningar ;)
Jag satsar bara kvalitetsdelar på min...
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
Gör som onehp sa, slipper du fråga massa om vinterkörning sen i december;)
St
14
Stefsko
120i - 10
Hehe, bilen skall inte rulla i vinter :) Nej, jag tänkte väl inte mer än att sänka den, eller sätta på större hjul, frågan från början var bara hur mycket M-modellen är sportsänkt i jämförelse med vanliga 1 serie :) Lutar dock åt spacers, sänkning och behålla 18" ..

OneHp: har du sankt din och isåfall vilket märke använde du som avser kvalité ? :)
KW v2 har jag och då främst för bättre väghållning, inte sänkt så mycket (18/10mm fram/bak jmfr m M-sport). Monotube gasdämpare, rostfritt, progressiva fjädrar och inställbar returdämpning.
Bilstein är också fina grejer, B14 eller B16

Sen finns en uppsjö av andra märken som kan vara bra, eller inte så bra. Att det funkar i första hand är bara början...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.