|
|
|
|---|---|
|
Hur ser man skillnad mellan M-paket fjädrar och original fjädrar? Kan man hitta art nr för fjädrarna någonstans på fjädern och i så fall vad har M fjädrarna för art nr? någon som vet? Kan man vara säker på att bilar med M-paket har alltid dem kortare fjädrarna? Anledningen är att jag har hittat begagnade fjädrar från en bil med M-Paket men är osäker om dem fjädrarna är kortare än mina standard fjädrar. | |
|
Lite fler frågor, Passar fjädrarna från E90 eller E92 på en E91? Passar M paket fjädrar på standard fjäderben? |
|
|
Nog inga större skillnader.. endast om bilen är fyrhjulsdriven o har m-paket då är det vanliga fjädrar o dämpare. Annars så sitter det alltid M-fjädrar på M-dämpare. Du kan vara lungn.. BMW CS #07491 |
|
singato |
Jag har m-fjädrar att sälja, suttit på min 320d M-sport E91 2008 |
|
@singauto Gött. Hur kan man nå dig? När du bytte, antar jag att du bytte till lägre fjädrar, var du tvungen att ange att bilen hade M-paket när du beställde dem nya fjädrarna? Kör du på typ Eibach eller H&R på original M-palet dämparna? Ser också att du har V-tech trim i din. Funderar på det till min bil också. På deras hemsida står det ECO+Trim på själva enheten. Har du kört på ECO programmet? Är det så att den gör bilen både snabbare och snålare för att sedan Trim programmet gör bilen mycket snabbare och givettviss högre förbrukning? Jag har frågat V-tech om det men får väldigt korta och nästan tvära svar så det är bättre om någon som använder det till vardags svarar :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.