AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.313

Byte av dubbelisolerglas E39 touring...

Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Skulle vilja byta till vanliga rutor i min touring. Idag har jag dubbelisolerglas i bilen. Tydligen så sitter det bara i dörrarna och inte länst bak, vilket innebär att om man tonar rutorna så blir det inte samma reflexegenskaper mellan fram och bak. Någonting som irriterar mig.
Om man inte tonar rutorna så är det dock bara fördelar. Har kollat upp vilka lister som måste bytas vid ett byte och det är bara ett par på insidan. Jag undrar dock hur man byter de små rutorna i bakdörrarna. De är väl limmade? Någon som skulle vara intresserad av ett litet byte i Sockholmsområdet så är det bara att höra av sig.

Danjel
Min bil:
Länk
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag bor inte i Stockholm, utan 16mil norröver, men jag skulle gärna byta mina enkla rutor mot laminerade.
Jag hade laminerade i min förra bil, en 523 touring, och jag upplever det som stor skillnad ljudmässigt. Så jag byter som sagt gärna.

Undrar hur lång tid det tar att skifta rutor?
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Förresten, din bil är en -03. Det betyder väl E39 antar jag?
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Tjena jo, det är en E39 Touring. 2003. Måste kolla upp exakt med våran glaskille här på BMW hur man enklast byter de små rutorna i bakdörren. Vet inte om de är limmade... Fixade en rutlist till de små rutorna åt en annan E39 i dagarna och det såg inte ut som om det skulle behöva vara jätte meckigt att byta. Måste kolla dock. Om de är limmade blir det lite krångligare att göra över en dag. De andra dörr rutorna byter man på en timme...

Danjel
Min bil:
Länk
jo
18
johnstefan71
Alpina B10 4.6 Touring -01
jag vill gärna byta till mig isolerglasen.
bor i gbg men kör gärna upp om du byter ut dem.
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Rutorna är bytta, men tack för intresset...

Danjel
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.