|
|
|
|---|---|
|
Min fönsterhiss höger bak fungerar inte. Jag har testat att byta knapparna, även bak. Bytt styrboxen (gröna), bytt reläboxen (svarta) bytt lägesgivaren i dörren och kontrollerat att motorn fungerar. Jag har även genom att pilla på reläna i boxen konstaterat att allt fungerar från boxen till rutan. Någon som varit med om något liknande? | |
|
Det är bara inte så att du måste initiera rutan? Prova håll in öppna knappen i läge 2 (dvs nedtryckt hela vägen) i minst 15sekunder. |
|
|
Finns inga extralägen på mina knappar? Jag ska testa, men jag är ju väldigt skeptisk. Bilen har stått utan ström flera gånger och allt funkar som vanligt förutom höger bak. |
|
|
Motorn är trasig, byt och det kommer fungera. Jag har bytt en del elhissar (2 på automataren, ytterligare en trasig på den och en på röda utbytt) och det är vad som krävs. Aldrig varit med om något annat fel. Stephan 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
|
Jag får rutan att gå både upp och ner utan problem om jag mixtrar med reläna i reläboxen, menar du att motorn skulle va trasig trots det? Det där med initiering funkade inte. |
|
|
Nej då funkar motorn, har du kollat signalerna från knapparna? Kolla kabelstammen som går mellan dörr och chassi efter kabelbrott. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.